Hjelp, er det yngel fra mina små pygme pansarmalar elle någon ohyra?

Hei
Jag har bara haft mitt lilla kar i ett halv år.
Jag har tre pygme pansar malar och hade tenkt skaffa fyra til nu i Januari...
...men jag har lyckats få några små varelser yngel eller ohyra?
De er många og små, runda i formen med lite grått i. De simmar runt i karet.
Då jag legger i foder tabletter som jag har så samlas de der og verkar spica, men de er så små, så jag tvivlar på att det kan vara yngel? Vet ikke hur fort fisk yngel vexer, jag såg heller inga egg innan de kom.
De tre stackars fiskarna jag har gømmer sig mycke, vi ser dom knappt. I børjan simmade de runt i bland, men nu verkar de gømma sig mestadels. Jag hade velat skaffa fler så de kan bli lite modigare og simma runt mer.
fast nu vet jag ikke vad jag ska gøra er redd før att om jag skaffar fler så spicar de "ynglen"? Fast det er konstigt att de fiskarna jag har ikke har gjort det en, jag trodde att pygme pansarmalar spiste levande før om de fick det?
Jag kan kansk skaffa en føde kasse? Men jag vet ju ikke om det er yngel? Jag tror ju ikke det och om det ikke er det vad er det då?
Jag trodde yngel krevde något spicial før?

Vad er det jag har i mitt lilla 19L;ers kar?
Fult mulig du har fått yngel på dine Pygmecorydoras, de klarer seg fint på egenhånd sammen med de voksne. De er pittesmå og grå før de får de ordneltige tegningene på plass. Du bør skaffe deg noen flere voksne, dette er en stimfisk som trive sbest i større grupper. Selv om dete bare er en 19l ville jeg hatt 6-10 stk voksne pygmeer.
Tack...
Tack før svar!
Eftersom de vuxna ikke spisar yngel, så ska jag skaffa några fler vuxna!
Tilfeldig bekjentskap
© Tessa Brattsti-Øhlén
Reklame for plussmedlemskap