Korallplaty-yngel stopper å vokse!!

Jeg kjøpte i dyrebutikken en Korallplaty som tydeligvis var gravid, så da jeg hadde hatt den en stund i akvariet, fødte den unger. En av dem overlevde. Den vokste gjevnt og trutt en stund, men nå er den blitt ca. 2 cm og har stoppet å vokse. Moren hennes er dobbelt så stor som henne, så det er da litt rart? Eller er det bare det at den vokser saktere når den blir større? Er det noe spesielt man må gjøre for at de skal vokse? Håper på svar!
Mye mat og mye rent vann skal til for å sørge for god vekst.
Men forholdsmessig så vokser jo alle dyr saktere når de blir større og eldre, ikke noe uvanlig det.
Hva slags fôr gir du de da? Min erfaring er at fisk som kun serveres tørrfôr som flakfôr vokser veldig, veldig sakte. Man må variere og helst gi levendefôr innimellom noen ganger i uka også. Frossent levendefôr går fint, det er næring i det også. Prøv med frosne daphnier og frosne røde mygglarver, for eksempel. Det finnes mye og velge mellom.

Det selges også svarte og hvite mygglarver, men de er ikke så populære hos fiskene. Mine fisk vil ikke ha svarte eller hvite mygglarver, de vil kun ha røde.

Du kan også prøve frysetørkede avskallede artemiaegg, det er svært næringsrikt og det ser også ut til å være populært. Det er vel det mest næringsrike du kan gi av tørrfôr. Det flyter, så det er kun fisk som tar mat fra overflaten som får tak i det om man strør det på overflaten som vanlig mat. Men det er veldig verdifullt tilskudd i kosten for fisk som er i vekst. Anbefaler at du kjøper dette. Du får det hos f.eks. Aquamanias og Webzoo, regner jeg med.
OBS! Det er altså snakk om avskallede artemiaegg, ikke vanlige med skall! Viktig!
Tusen takk for gode råd, sorry jeg var sent ute! o: Har prøvd å finne de avskallede artemiaeggene men klarte ikke å finne akkurat de... Men jeg fant noe sånn slags Tetra Pro greier som var "konsentrert næringsinnhold for ekstra energi og tilvekst" Tror du at det kan være noe?(:
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap