Syk neontetra??

Hei

Jeg har kjøpt en stim på 10 neontetra-fisker. Alle er fine og raske, men er en som skiller seg litt ut. Den ser like fin ut som de andre, men har ''gått'' litt vekk fra resten av ''flokken'', og holder seg mye for seg selv. Holder seg også mesteparten av tiden med overflaten av vannet, og ser ut som den trikser litt, da den svømmer rundt i saltoer og backfliper, haha! ser veldig komisk ut, men begynner å bli bekymret. La merke til det igår, og den er enda lik.
Vet dere hva det kan være?
Svømmeblæreproblemer tenker jeg. Men om den begynner å miste farge må den i karantene med en gang. Neon tetra syken er dødelig og smittsom og det finnes ikke noen kur.

Mater du den mye? Jeg ser at de anbefaler å sulte den noen dager.
Tror nok det var hvitprikkesykdommen som den hadde fått :s våknet i morges, da hadde alle hvite prikker, og er bare en igjen av mine 10 nå

Noen som vet hva jeg må gjøre før jeg tar i nye fisker? slik at de ikke får det?
Tvilsomt at det er hvitprikk som er årsaken til at fiskene dine dør da du våknet opp idag og så prikkene. Så fort dør ikke fiskene av hvitprikk.

Hvor lenge har akvariumet vært igang og hva viser vannverdiene dine? Kan nesten høre ut som nitrit forgiftning at så mange fisker dør på engang.
For de overlevende fiskene må du ta ett godt vannbytte og sette igang med medisinering. Søk på hvitprikk på forumet så kommer det opp masse info om hva du må gjøre videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap