Cupidociklide - biotodoma cupido
Postet 04.02.14 kl 19:19
Første kull
Karet har fått gått som vanlig.
For en uke siden forsvant hannen fra gropa han hadde gravd, og ved en tilfeldighet oppdaget vi han og en hunn vaktende over masse yngel bakerst i karet.
Krysser fingrene for at vi vil få noen som lever opp.
For en uke siden forsvant hannen fra gropa han hadde gravd, og ved en tilfeldighet oppdaget vi han og en hunn vaktende over masse yngel bakerst i karet.
Krysser fingrene for at vi vil få noen som lever opp.
Postet 27.02.14 kl 20:10
Postet 27.02.14 kl 20:22
Postet 20.03.14 kl 19:06
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?69992-Odlingsprojekt-Biotodoma-Cupido Her er tråden på ciklid.org
Oppforingen som skal være vanskelig med disse ynglene som Roland sa, ville prøvd noe veldig smått som fòr.
Oppforingen som skal være vanskelig med disse ynglene som Roland sa, ville prøvd noe veldig smått som fòr.
Postet 20.03.14 kl 20:49
Postet 21.03.14 kl 08:30
Her er et forslag fra en flink dretter i Danmark.
" Så ville jeg nok supplere med Liquifry no. 1 i starten. Det har jeg god arfaring med til små malle- og cichlideunger - Det skal bare opløses i lidt vand inden det hældes i. Og det er godt at tilsætte lidt i nogen tid inden ungerne skal spise, for det sætter gang i infusorierne i akvariet. "
Kanskje verdt å prøve?
Men la os høre hvordan det går?
" Så ville jeg nok supplere med Liquifry no. 1 i starten. Det har jeg god arfaring med til små malle- og cichlideunger - Det skal bare opløses i lidt vand inden det hældes i. Og det er godt at tilsætte lidt i nogen tid inden ungerne skal spise, for det sætter gang i infusorierne i akvariet. "
Kanskje verdt å prøve?
Men la os høre hvordan det går?
Postet 21.03.14 kl 15:52
Postet 25.03.14 kl 10:21
På gang igjen..
Det ble null og nix.
Vi fikk tak i en flaske med flytende fór - Licryfry 1, så fór skulle gå.. men vi mistenker at mor spiste opp yngelen.
Ble færre og færre for hver dag, og min mann observerte henne spise de.
Vi valgte å ikke fange de til et ynglekar i håp om at har-de-gjort-det-en-gang-så-gjør-de-det-flere-ganger og forhåpentligvis knekker koden.
Dog ser vi at de samme er i gang med gropegravingen igjen - og har vært det en god stund, så nå venter vi bare på neste runde.
Vi fikk tak i en flaske med flytende fór - Licryfry 1, så fór skulle gå.. men vi mistenker at mor spiste opp yngelen.
Ble færre og færre for hver dag, og min mann observerte henne spise de.
Vi valgte å ikke fange de til et ynglekar i håp om at har-de-gjort-det-en-gang-så-gjør-de-det-flere-ganger og forhåpentligvis knekker koden.
Dog ser vi at de samme er i gang med gropegravingen igjen - og har vært det en god stund, så nå venter vi bare på neste runde.
Postet 06.04.14 kl 20:59
Endret: 06.04.14 kl 21:00
Postet 06.04.14 kl 21:34
De har forsøkt igjen
Denne gangen ble yngelen litt større før de ble spist opp.
Postet 09.10.14 kl 21:37