Hjelp- corydorasyngelen dør :-( spiss halefinne på corydoras yngel

Hei,
Nå har desverre mange av mine søte små cory-yngel fått spiss hale og ryggfinne, og mange har falt fra. De jeg ser nå spiser- og ser tilsynelatende pigge ut, men jag har iallefall mistet 10-15 stk i løpet av helga

Har lest litt på forumet rundt dette temaet, men det jeg har funnet er noen år gammelt, så jeg vet ikke om noen har erfaring rundt dette?

Kan jeg redde de- eller vil de dø alle sammen? Håper veldig på at noen kan dele erfaringer dersom de har klart å finne en løsning på problemet (medisinering) eller årsaken til problemet.

Jeg var bortreist i helga, så det var min sønn som foret de… Det er mulig det kanskje ble litt lite mat, men det vet jeg ikke helt- da jeg ikke var der…
De går i en Breeding-boks med vann fra hovedkaret.
Hei igjen
Jeg håper fortsatt på at noen sitter på kunnskap innenfor temaet, som de tar seg tid til å dele
Jeg driver visst med monolog her nå, men tenkte jeg skulle oppdatere, i tilfelle noen andre søker informasjon om samme tema- og finner denne tråden...
Altså: den helgen jeg var borte, døde jo ca 12 yngel og finnene ble spisse. Etter st jeg kom hjem, har jeg foret morgen og kveld, samt slsmsugd med en pipette før hver mating. Jeg har ikje hatt noe frafall- og nå er finnene helt fine ?? søte og tykke er de!
Jeg vet jo med andre ord ikke hva problemet var, men tenker at det enten ble for lite mat, eller for skitten bunn... Eller en kombinasjon...
Vel-vel nå hsrvhrg plukket 20 nye egg, så det blir snart flere å passe på.
God helg!
Fint med oppdatering for folk som seinere søker i slike tråder . Da har du sikkert funnet svaret selv. Det er vel nøye med både reinhold og bra med mat til disse småtassene. Godt det ikke ser ut til å være sykdom i alle fall da. Fortsatt god helg!
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap