Hissig stimfisk. butikk lurt-)

Hei. Beklager om feil sted spørre men etter lest og lært mye her fikk jeg registret meg, og prøver spørre her.Var for to dager siden kjøpte ny stimfisk . Har tidligere hatt bla guppy, neontetra og øksefisk.I butikken skulle denne stimen gå fint med de gjenlevende fra disse.Gikk fint fram til nå som det ser ut som en gjeng piraya som jobber rundt. Noen som vet hva dette er og hva som går med disse?? Har en gibbiceps og et par andre på bunn.(disse går vel klar?). For tenker beholde disse men rolig stimfisk var veldig feil. Derimot gode jaktvenner som sover "hengende" med hodet ned som en dupp( litt kult dette faktisk-) )

I butikken stod det noe som : stripe karpe men finner ingen ting om disse om det er det de heter.

Og skal nå kjøpe et større kar i tilegg til gibbicepsen . Tenker. og ha ciclider deri tillegg ivertfall. Hvor stort bør jeg gå for??..fått liters sjuken etter et par år med akvarium.

Har nå fått noe flyteplanter oppi men redd det ikke vil redde de som desperat holder seg oppe i flyteplanten. ..


ikke fisk jeg kan så mye om,men en slags barbe kansje?
akvaforum har oversikt over 75 forskjellige.søk barbe i fiskebasen og se om du ser den der
Hei, ser ut som en tigerbarbe. Info her:

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7673

De er morsomme og aktive fisk, men går dessverre ikke så bra sammen med guppyen. De har en tendens til å nappe i alle fisk med lange finner.
Det er tigerbarbe. De trenger å gå i en ordentlig stim da de kan være litt plagsomme mot andre fisk om de er for få. Hvor mange har du og hvilken størrelse har du på akvariet?

Takk for svar! Jeg har 10 stk av de, og karet er 100 l. Ser det kansje er litt lite? morsom fisk veldig sky men samtidig super nyskjerrig...butikk råd blir fort dyre... ( -)
Jørgen75
Og skal nå kjøpe et større kar i tilegg til gibbicepsen . Tenker. og ha ciclider deri tillegg ivertfall. Hvor stort bør jeg gå for??..

Gibbiceps skal ha minst 500 liter, men helst større.
Ser nå at de slakter en etter en av mine gamle beboere,selv om de er 10 og det er flyteplanter osv..til og med den lille sugefisken får kjørt seg. De stiller seg opp og angriper en etter en samlet.Så hva kan jeg ha sammen med sånne maskiner.Andre tigerbarbe(grønn). Hissigste fisken jeg har hatt el sett... Ser da ikke sånn ut når leser om de.. Men men benytte litt tid lage nytt lanskap ihvertfall... Om jeg tør. holdt ned en bit pølse, tok 20 sek så kom de sammlet hehehe.
Noen med sånne erfaringer eller har jeg fått noen utsulta blodtørstige saker???..,,

Dette er tigerbarber som bør gå i arts kar eller bare sammen med andre 'tøffe' barber. En sjelden gang fungerer de sammen med annen fisk og, men dette kan være vanskelig å finne ut av.
5båndsbarber er ganske like på tigerbarber og mykje vennlegare (raude med 5 svarte bånd). Eg hadde sånne med guppy og scalare og det gjekk veldig fint. Og med rett fór får dei ein nydeleg raudfarge. Lurer på om eg hadde bytta innatt tigerbarbene hadde eg vore deg
Takker for svar. Jo kansje må det,disse går tilogmed på gibbicepsen, Men liker dårlig ta opp frisk fisk, men disse var jo voldsomme.Morsomme se på men blir stusselig med bare et slag oppi der. Om ikke finner noe som går bra.)) Blir til å kjøpe et større akvarium og men er vel ikke plassen som gjør disse så brutale. Igjen takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap