Det er mulig ja :d

Da har jeg satt 20 red rilli reker sammen med 1 guppy og 8 neon tetra, og det virker til å gå alle tiders. Neon tetrane har vært helt borte på rekene, men rører dem ikke og svømmer heller ikke etter dem.

Nok en gang beviser dette at reker, neon tetra og guppy kan gå bra.
Håper det går fint
Men hvis vi skal se på hvilke vann typer nenntetra og guppy går i, så er det veldig store forskjeller. Guppy liker jo høy ph og høy gh, ikke noe særlig for neontetraen
Hvor lenge har de gått i karet nå?
Ja jeg må ærlig inntrømme at jeg ikke visste at de skulle ha så forskjellig vannverdier. Har bare visst at folk bruker å ha neon tetra og guppy sammen, så regna med at det gikk bra jeg.

De har gått i karret i snart 5 dager=)
Nå vet jeg ikke vannverdiene i karet ditt,men i og med at det er så lite kan det være vanskelig å holde stabilt. Følg med på fiskene, puster de normalt,er de mye i overflaten etter luft osv... 5 dager er veldig tidlig å si om det går bra, men jeg håper det vil gå fint med de
Neon tetraene er stort sett i bunn av karet. Guppyen er i overflaten
Lena Ellingsen
Nå vet jeg ikke vannverdiene i karet ditt,men i og med at det er så lite kan det være vanskelig å holde stabilt. Følg med på fiskene, puster de normalt,er de mye i overflaten etter luft osv... 5 dager er veldig tidlig å si om det går bra, men jeg håper det vil gå fint med de :)


Og skulle det gå dårlig så vet jeg i hvert fall at guppy og neontetra ikke fungerer så godt i lag. Så da har jeg lært noe i hvert fall=)
Tuppelura90
1. Da har jeg satt 20 red rilli reker sammen med 1 guppy og 8 neon tetra, og det virker til å gå alle tiders. Neon tetrane har vært helt borte på rekene, men rører dem ikke og svømmer heller ikke etter dem. Nok en gang beviser dette at reker, neon tetra og guppy kan gå bra. 2. Og skulle det gå dårlig så vet jeg i hvert fall at guppy og neontetra ikke fungerer så godt i lag. Så da har jeg lært noe i hvert fall=)


Det er tre timer mellom disse to innleggene dine. Håper at du også har lært å ikke være så påståelig når du har fått vite fra flere med lang erfaring at dette nok ikke er en god ide.

Lykke til i alle fall.
Plussmedlem
Et par ting jeg stusser litt på bare....


Da har jeg handlet 2 guppy og 8 neon tetra. Får se hvordan de går sammen med rekene. Jeg vet om mange som har hatt disse fiskene hvor de har fungert godt sammen med reker.

Postet 24.02.2014 kl. 17:02


Dette er da så vidt jeg kan se av kalenderen 3 dager siden, ikke 5....

Og hva med guppy nr 2, har den daua?
milo
Et par ting jeg stusser litt på bare.... Da har jeg handlet 2 guppy og 8 neon tetra. Får se hvordan de går sammen med rekene. Jeg vet om mange som har hatt disse fiskene hvor de har fungert godt sammen med reker. Postet 24.02.2014 kl. 17:02 Dette er da så vidt jeg kan se av kalenderen 3 dager siden, ikke 5.... Og hva med guppy nr 2, har den daua?


Du er bare ute etter å kritisere så det du lurer på gidder jeg ikke å svare på.
Sigmund - ex 530
[QUOTE=Tuppelura90] 1. Da har jeg satt 20 red rilli reker sammen med 1 guppy og 8 neon tetra, og det virker til å gå alle tiders. Neon tetrane har vært helt borte på rekene, men rører dem ikke og svømmer heller ikke etter dem. Nok en gang beviser dette at reker, neon tetra og guppy kan gå bra. 2. Og skulle det gå dårlig så vet jeg i hvert fall at guppy og neontetra ikke fungerer så godt i lag. Så da har jeg lært noe i hvert fall=)


Det er tre timer mellom disse to innleggene dine. Håper at du også har lært å ikke være så påståelig når du har fått vite fra flere med lang erfaring at dette nok ikke er en god ide.

Lykke til i alle fall.

Det er ikke bare jeg som har vært påståelig her. Men jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg kan ta feil. Allikevel tror jeg det vil gå bra med sammensetningen av fisk da det ikke er første gang jeg har guppy og neon tetra sammen.

Hvis folk svarer meg på en normal måte så er jeg ganske så mottakelig for gode råd,men å bli kritisert med en gang gidder jeg ikke.
Plussmedlem
Bare spør jeg..
Tuppelura90
Nok en gang beviser dette at reker, neon tetra og guppy kan gå bra.


[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap