Gjellemark!

Hei. Jeg har hatt gjellemark på discusene mine og lurer på hva som må til for å desinfise akvariet? Ønsker å ha nye discus i karet og er redd for at de blir syke igjen. Kan klor brukes??
Kan jeg foreksempel legge røttene i frysa for en stund ?? På forhånd takk.
mr jonny
Hei. Jeg har hatt gjellemark på discusene mine og lurer på hva som må til for å desinfise akvariet? Ønsker å ha nye discus i karet og er redd for at de blir syke igjen. Kan klor brukes?? Kan jeg foreksempel legge røttene i frysa for en stund ?? På forhånd takk.

Det er skrevet veldig mye om det på forumet, men her har du sannsynligvis den eneste behandlingen som hjelper;

Takker og bukker HansM! Det var til stor hjelp!

Er det bare discusen som kan få gjellemark? Jeg har noen maller som har gått i samme akvarie. Har de også gjellemark?
mr jonny
Takker og bukker HansM! Det var til stor hjelp! ;-) Er det bare discusen som kan få gjellemark? Jeg har noen maller som har gått i samme akvarie. Har de også gjellemark?

Kan ikke svar 100% på det... Det synes som om den gjeldemarken som i stor grad florerer blant discus primært angriper de og lar andre fiske være i fred. Men dette er ingen garanti selv om det faktisk ser sånn ut.

Skal du unngå gjellemark ved kjøp av discus i Norge har du bare noen veldig få private oppdrett som kan gi deg discus uten. Du kan, nesten 100% sikkert, si at all Discus du kjøper i butikker, her på nettet har gjellemark dersom du ikke gir litt ekstra og kjøper av de som faktisk kan garantere gjellemark fri discus.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap