Hvilke maller?

Hvilke maller trives i mindre akvarier?
Jan Gundersen
Hva er mindre


Tja, under 80 liter
Vi må nok vite literantallet for å kunne svare deg, det er jo stor forskjell på hva man kan ha i 20-30l og 85l
Plussmedlem
Rita og Jan...
I andre tråder oppgir ho å ha en 23liter...
Dette handler ikke om hvilke kar jeg har og ikke har. Jeg har 4 kar jeg milo, så har du ikke noe å komme med så foreslår jeg at du holder munn.

Jeg spør om hvilke maller som passer i en 80 liter.
Jeg regner med at jeg ikke kan ha noen maller i 23 literen..
Plussmedlem
Tuppelura90
[QUOTE=Jan Gundersen]Hva er mindre


Tja, under 80 liter

Du har ikke spurt om hva som passer i en 80liter, du har spurt hva som passer i MINDRE kar.
Og på spørsmål om hva du mener som mindre har du ikke villet oppgi noe annet enn det jeg siterer over, nemlig UNDER 80 liter...
milo
[QUOTE=Tuppelura90][QUOTE=Jan Gundersen]Hva er mindre


Tja, under 80 liter

Du har ikke spurt om hva som passer i en 80liter, du har spurt hva som passer i MINDRE kar.
Og på spørsmål om hva du mener som mindre har du ikke villet oppgi noe annet enn det jeg siterer over, nemlig UNDER 80 liter...

Men det eneste du gjør hver gang jeg spør om noe er enten å slenge srakstiske kommentarer eller være vemmelig. Du kan vel bare la være å bry deg.
Plussmedlem
Fortell meg hva jeg har vært vemmelig med her.... Eller hva jeg har vært sarkastisk med. Synes jeg har holdt meg greit til fakta jeg, både her og i de andre trådene dine.
Du blir her i denne tråden spurt om størrelse på akvariet du vil ha maller i, det vil du ikke oppgi. Jeg vet fra andre tråder at du har en 23liter og oppgir da dette til de som spør. Ingenting vemmelig eller sarkastisk i det. Deretter angriper du meg og ber meg holde munn samt at du oppgir å ha 4 akvarier. Fortsatt vil du ikke oppgi hvor mange liter karet du skal ha maller i er på. Er det virkelig SÅ vanskelig å oppgi det til folk som er villige til å hjelpe deg???
Okey da prøver jeg Maller som passer i 60 liter ca?
Plussmedlem
Mye ancistrus-arter i par eller trioer. L144, Super Red, Ancistrus oppdrettsv. osv.....
Små hypancistrus som L199, L129..
Små Peckoltia, L103 m.m....
Små Panaqolus, L104...

Grenmaller som L010a, Rineloricariia Lanceolata...
En Otocinclusart er et opplagt svar, men de er litt krevende å holde. De trenger godt innkjørte, algebefengte kar. I tillegg kan fiskene være i dårlig forfatning ved kjøp.

Derfor mener eg du bør gå for en liten Ancistrusart. Gjerne Ancistrus claro. Eg er ikke enig med fiskebasen angående krav til karstørrelse her.

Eller du kan gå for Corydoras.
Hva mener du er grei karstørrelse på claro Donald? Jeg har null erfaring med arten men endrer gjerne anbefalt størrelse i fiskebasen
Donald
En Otocinclusart er et opplagt svar, men de er litt krevende å holde. De trenger godt innkjørte, algebefengte kar. I tillegg kan fiskene være i dårlig forfatning ved kjøp. Derfor mener eg du bør gå for en liten Ancistrusart. Gjerne [URLBLOCK1]. Eg er ikke enig med fiskebasen angående krav til karstørrelse her.


Men denne krever jo 100 liter sies det?:/
Ja, det står så. Hvor den opplysningen kommer fra aner eg ikke. Eg holder selv arten, og den passer perfekt i en 60-liter.
Det meste av infoen i fiskebasen er hentet fra fishbase.se men hvor de 100l kommer fra vet ikke jeg heller, nå er det endret til 60l Det er forresten bare å sende inn endringer til basen hvis man har noe å komme med, basen blir ikke bedre enn det brukerne gjør den til
Rita A
Hva mener du er grei karstørrelse på claro Donald? Jeg har null erfaring med arten men endrer gjerne anbefalt størrelse i fiskebasen :)

Eg ville satt 60 cm lengde som minstemål. Standard 54- og 63-liter har begge dette målet, mener eg. Kun høyden som fraviker. Men enklest kanskje å sette 60-liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap