Hjelp! planlegging av kar!

Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg et kar på rundt 125 liter! Jeg trenger hjelp til å finne ut hva jeg skal ha av planter og fisk! Vær så snill å legg igjen forslag! Hadde vært konge om dere kunne inspirere litt!
Hei!

Du burde velge små fisker, i hvert fall.

Anbefaler deg å kikke i fiske- og plantebasen her på akvaforum - og bli inspirert der! Alle har jo ulik smak....?
Den letteste måten å velge fisk og innredning på er å gå til fiskebasen under kunnskap her øverst til venstre på siden. Der kan du legge inn målene på karet ditt og aller helst vannverdiene, ihvertfall ph, som du har i kranen. Vannet fra kranen bør stå et døgns tid i en vid bolle eller bøtte før du måler. Velger du fisk ut fra vannverdiene som du allerede har så slipper du å tilsette forskjellige remedier for å få det bra nok til fiskene.

Når du har funnet en art som du liker godt så kan du lese om hvilken innredning den foretrekker osv. Da kan du også spørre om hvilke fisker som egner seg sammen med den her inne. Mye lettere å gi råd da

På samme måte kan du velge planter fra plantebasen. Vil likevel anbefale deg å gå for rasktvoksende, enkle planter som tåler lite belysning sånn helt i starten så kan du heller bytte de ut etterhvert. Slike planter er vanligvis også blant de billigste.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap