Hva er dette? skadedyr?

Har en molly som har fått noen yngel i dag og oppdaget plutselig aktivitet i pumpehuset så jeg trår reddende til, men idet jeg skal til å tømme det ut titter jeg oppi pumpa og oppdager en helt annen liten krabat. Hva er dette?

Har to store viftereker, men får ikke det til å stemme! Den ser litt skorpionaktig ut, ca en cm. Har kjøpt en dott med javamose i dag og mistenker vel at noe har blitt med meg hjem, men hva?
Skal jeg slippe den ut i karet igjen såfall blir den sikkert raskt spist, eller er dette noe jeg ikke vil ha? (Rusket er fra pumpa)
Ser ut som en eller annen form for vannnymfe eller øyenstikkerlarve
Torne
Ser ut som en eller annen form for vannnymfe eller øyenstikkerlarve


Men har den noe å gjøre i et akvarium da???
Torne
Ser ut som en eller annen form for vannnymfe eller øyenstikkerlarve


Måtte Google litt og ser at det er ikke så uvanlig å få i karet. Det er en vannymfelarve. Men kan ikke se at det er noen fordel å ha den i karet.
Hvis du har fisk som kan ete den, setter de nok pris på det. Hvis ikke, er det nok tryggest å knerte den.
Kampfisk
Hvis du har fisk som kan ete den, setter de nok pris på det. Hvis ikke, er det nok tryggest å knerte den.


Har helt sikkert noen som hadde blitt glad for å spise den, men det fikk de aldri gleden av. Nå er kreket i komposten, og jeg har fortsatt litt yngel igjen i javamosen. Så at den kunne spise på yngel.
Jeg hadde en sånn, og plutselig en dag satt det en nydelig øyenstikker på et blad i overflaten. Jeg syntes det var spennende, selv om den sikkert spiste noen yngler mens den var larve. Den fløy sin vei like fort som den dukket opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap