Hvilke fisker kan jeg ha?

Hei Jeg har et Lido 120L akvarium, som er litt over en måned gammelt. Jeg har per dags dato 3 sverddragere(2 hunner og 1 hann), 3 honningguramier (2 hunner og 1 hann), 10 sebrafisk, 2 gabonreker og en malle. Jeg har lyst på flere fisk, og lurer på om det er noen arter som kan anbefales sammen med disse. Jeg vil gjerne ha noen som skiller seg ut, og noen som er så store som mulig. Håper det er noen som kan hjelpe meg Dette er mitt første akvarium, så jeg er litt usikker på hva man skal velge
Hei, jeg synes egentlig at du har nok fisker i akvariet.
Er enig med 'planter' her. Du har allerede ganske mye fisk i akvariet. Om du nylig har kjøpt inn fiskene fra butikken så vær obs på at dette ofte er ungfisk som vil vokse en del etterhvert og ta opp større plass i akvariet ditt.

Det er begrenset hvor mye fisk det er plass til i en 120 liter, ikke bare for at fiskene skal ha plass til å svømme rundt osv, men om ikke filteret ditt er overdimensjonert så takler det ikke ubegrensede mengder med belastning, da vil du få giftig nitritt. Med mye fisk øker også nitrat og det kan hende du må bytte vann oftere enn den tredjedelen hver uke som er den anbefalte tommelfingerregelen. Anbefaler deg derfor å ha tester for både nitritt og nitrat slik at du kan holde øye med disse verdiene, spesielt om du velger å ha enda flere fisk oppi der.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap