300 liter tank

Har planer om å skaffe meg den størrelsen etter hvert, Jeg ønsker å fortsette å ha Guppy og Molly, men hva slags fisk kan jeg i tillegg da ha som er litt store som passer fint med de to fisketypene og samtidig ha god plass til å boltre seg?
Du kan prøve å legge inn et søk i fiskebasen på akvariestrørrelse og vannverdier som passer mollyene og guppyene og se om det kommer opp noen som du liker. Deretter kan du spørre igjen om de kan passe sammen rent temperamentsmessig.

Sånn rent umiddelbart falt det meg inn at de mindre regnbuefiskene kanskje kunne passe så sjekk de ut i fiskebasen. Har ikke hatt de selv, men noen av artene vil ha litt hardere vann og jeg har ikke hørt noe om at de er aggressive fisk. Regner likevel med at de vil forsyne seg av yngel, de fleste fisk spiser det som det er plass til i munnen.
Har gjort det, men usikker på om jeg gjør litt feil. Uansett, har gått gjennom mange sider i to dager nå så derfor jeg laget dette innlegget.
Kanskje dere erfarne hadde noen gode tips...Som sagt, ønsker litt størrelse på noen fisker og trenger å vite hvor mange jeg kan ha da totalt osv.

For eksempel, om dere kan komme med deres egne preferanser etc så kan jeg ta det fra der
En grei regel er å se på munnen til fisken du kan tenke deg, ser det ut som om guppien kan få plass, så velg noe annet.
Det meste av fisk spiser fisk som får plass i munnen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap