Har lest litt av og til om diverse man kan mate fisk med - men det er flere ting jeg lurer på, og det hadde vært morsomt å få en ganske stor liste av akvarie-trygg mat og hvilke typer fisk som liker dette.
Jeg lurer på for eks, hasselnøtter? Er det noen fisk som spiser dette, og kan man putte dette i akvarier? Er det forskjel på med skall og uten? Vil hasselnøtter med skallet på råtne? (Eller valnøtter med/uten skall for den saks skyld) Hva med usaltete pistasjnøtter eller cashew?
Enn kikerter? De er vel proppfulle av vitaminer, er de ikke? Kidneybønner?
Hva med bær og frukt? Mener å huske noen hadde brukt jordbær men bare i noen timer, men husker ikke om det var her jeg leste det. Finnes det andre bær som er mer egnet?
Ser for meg at i naturen er det vel noe avfallsfrukt som havner i elvene eller i sumper og slikt - hvilke frukter isåfall? Vet vi noe om hvordan dette går utover fiskene og slikt?
Veldig mange spørsmål nå men hadde vært morsomt å lært litt om dette. Lurer på om otocinclus gnager på noe av dette.
Problemet er vel at det forurenser rimelig kjapt i et akvariet, er det noen som har prøvd noe av dette?