Nøtter, bær, frukter og annet?

Har lest litt av og til om diverse man kan mate fisk med - men det er flere ting jeg lurer på, og det hadde vært morsomt å få en ganske stor liste av akvarie-trygg mat og hvilke typer fisk som liker dette.

Jeg lurer på for eks, hasselnøtter? Er det noen fisk som spiser dette, og kan man putte dette i akvarier? Er det forskjel på med skall og uten? Vil hasselnøtter med skallet på råtne? (Eller valnøtter med/uten skall for den saks skyld) Hva med usaltete pistasjnøtter eller cashew?

Enn kikerter? De er vel proppfulle av vitaminer, er de ikke? Kidneybønner?
Hva med bær og frukt? Mener å huske noen hadde brukt jordbær men bare i noen timer, men husker ikke om det var her jeg leste det. Finnes det andre bær som er mer egnet?

Ser for meg at i naturen er det vel noe avfallsfrukt som havner i elvene eller i sumper og slikt - hvilke frukter isåfall? Vet vi noe om hvordan dette går utover fiskene og slikt?

Veldig mange spørsmål nå men hadde vært morsomt å lært litt om dette. Lurer på om otocinclus gnager på noe av dette.

Problemet er vel at det forurenser rimelig kjapt i et akvariet, er det noen som har prøvd noe av dette?

Plussmedlem
Er visst en del maller som skal ta helt av på eple.... Og hva gjelder nøtter så er det jo fisker som er spesialiserte nøttespisere... Knekker paranøtter blant annet...
Ja, det stemmer vel. De er ganske store fisk da, er de ikke?

Lurer på om noen fisk liker for eks solsikkefrø eller lignende. Solsikkefrø er vel litt feite så kanskje ikke så smart å ha i akvariet.

Hadde vært morsomt å se om ottoene for eksempel spiser/gnager hasselnøtter. Mener å huske at de elsket å gnage på hårene på kokosnøtter. Gikk ikke lang tid før alle var snaue, haha.

Plussmedlem
Mange som liker å gnage håret av nøtta ja, panaquer er ivrige på det. .. En del andre maller også for øvrig, uten at jeg skal gå for spesifikt inn på hvilke...
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap