Power glo vs aqua glo vs life glo t8 30w

Heisann!

Jeg skal sette opp et akvarie i paa 720 liter snart.

Armaturet folger med 4x30w t8 lysholdere.

Da tenker jeg enten power glo, life glo, aqua glo og sun glo.

Dette karet skal bestaa av anubiser og javabregner.
Saa da tenker jeg at dette holder.

Men det jeg prioriterer er utseende, jeg onsker litt varm, men lys farge.
Som ikke gir mye nering til alger.

PS.
Jeg vet ikke hva jeg har kommet borti.
Men tastaturet mitt nekter aa bruke norske taster.

Kan noen gi meg noen raad_
takk...
Står en del om de forskjellige lysrørene fra Hagen i denne produktomtalen

Jeg pleier å restarte maskinen når tastene tuller
Tusen takk! 1 time leting på nett vs ett reply på akvaforum.

Merkelig at jeg ikke fant det selv, igjen tusen takk!
Da har jeg lagt inn en bestilling på 4 life glo, kommer da på torsdag ettermiddag.

Vurderte å kombinere med sun glo, men holder det enkelt
Kanskje jeg legger til 2 lysrør holdere på armaturet seinere og eksperimenter med sun glo.

Jeg bare bruker mobilen nå, får heller restarte pcen seinere

Igjen tusen takk, var meget god link!

Akvaforum er kanskje den beste akvariesiden jeg vet om.
Litt mer aktivitet er ønskelig, men skal bidra med mitt etterhvert som jeg begynner å sette opp karet.

Men det er først karet som må på plass, så må jeg vente på lønning så kommer bakgrunn, røtter, sand, stein.
Så må jeg vente på ny lønning:p
Så kommer fluval fx6 + 5liter eheim pro filtermaterie for biologisk nedbrytning pluss noen filter matter i ulik tekstur. Tenker å kjøre grov, medium og fin filter i første bøtte, dermed bare fylle resten av bøttene med eheim pro.

Så kommer (etter ny lønning) ca 60 planter. 40-50 forskjellige anubisplanter og 20-30 javabregner.

Dette er virkelig en barndomsdrøm som blir til virkelighet!

Det beste med hobbyen er faktisk planleggingen og forme det som man vil.
Sitter nå og ser på akvarie videoer på youtube og blar gjennom alle mulige forum.
Men akvaforum er den siden jeg får mest inspirasjon fra takket være medlems akvariene.

Tenker at mitt lille nano kar etter 720l er på plass blir redesignet hver mnd, bare prøve ulike løsninger.
Det ligger så mye info her inne at det er nesten vanskelig å finne fram nå. Jeg er veldig glad i Hagens sine lysrør selv så derfor visste jeg hvor infoen var Akkurat nå kjører jeg Power-glo, men har hatt mange kombinasjoner i de forskjellige karene jeg har hatt.

Er enig med deg i at selve planleggingen er kjempemorsomt! Høres ut som at du vet hvordan du vil ha det Ønsker deg lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap