Valg av pumpe til 720 liter.

Jeg skal kjøre en fluval fx6 med nederste kurv med grov, medium og fin filter dermed de neste to kurvene med eheim substrat pro 5 liter i tillegg til det som følger med, også kanskje toppe det med et fin filter til.

Er dette en bra måte å sette opp en fx6?

Jeg vurderer også å få en til pumpe, innvendig eller utvendig.
Den ekstra pumpen blir ikke med det første da jeg prioriterer andre innkjøp til innredning som koster flesk. Det blir ikke fisk oppi karet med det første heller, da jeg ikke har bestemt meg for fisk..

Jeg har bestemt layout og utseende på innredningen, så får jeg velge fisk utifra det etter hvert.

Men er det overkill dersom jeg skaffer meg en til fx6?
Eller er det nok filtering for selv den griseste fisk som kan gå i en 720?

Karet er 200x60x60

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Jeg vurderte noen eheim pumper, men grunnet fx6 sin løsning ved å tappe filteret for vann med slange på bunnen, så går jeg får den, da jeg vil ikke løfte 20-30+ kg hver gang jeg skal ta ut pumpen for vedlikehold.

Og til slutt hvilken innvendig eheim kan anbefales til å kombinere med fx6?
Vannet strømmer vel fra topp til bunn i Fx6 ? I så fall ville jeg hatt Mech Pro i øverste kurv med en grovsvamp på toppen. I neste ville jeg hatt BioMech og nederst Substrat Pro med et siste finfilter helt i bunnen før vannet går til akvariet. Ikke noe karbon eller annet tullball.

To av denne blir vel litt overkill, ja...med mindre du skal ha fisk som gjerne vil ha skikkelig strøm. Ellers kunne vel et Eheim Powerline XL (2252) være okay som tilleggsløsning, eventuelt med utvidelsespatron.

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap