Delfinciklide

Hei. Kjøpte et akvarie nylig og med akvariet fikk jeg flere delfinciklider. Har ingen kjennskap til disse.
Hvor ofte og hvor mye mat bør de få?
Hvilket av disse forene ville dere ha gitt til de?

Weekenmaten må du ihvertfall holde deg unna. Den skaper ofte større problemer enn det å la fiskene gå uten mat. Hiv den i søpla

Kjenner ikke til fôrmerkene, men sjekk at de ikke er utgått på dato ihvertfall. Mat som har vært åpnet og stått i romtemperatur mister mye av nærinstoffene over tid. Lønner seg å ha de stående i kjøleskapet.

I følge fiskebasen så er denne cikliden omnivore, altså, den spiser både animalsk føde og planteføde. Viktig at maten inneholder begge deler.

Siden jeg ikke har stort kjennskap til disse ciklidene så kan jeg ikke hjelpe deg så mye mer enn det, men bumper ihvertfall tråden og håper noen stikker innom med mer info.
Tante Astrid
Weekenmaten må du ihvertfall holde deg unna. Den skaper ofte større problemer enn det å la fiskene gå uten mat. Hiv den i søpla ;) Kjenner ikke til fôrmerkene, men sjekk at de ikke er utgått på dato ihvertfall. Mat som har vært åpnet og stått i romtemperatur mister mye av nærinstoffene over tid. Lønner seg å ha de stående i kjøleskapet. [URLBLOCK1] så er denne cikliden omnivore, altså, den spiser både animalsk føde og planteføde. Viktig at maten inneholder begge deler. Siden jeg ikke har stort kjennskap til disse ciklidene så kan jeg ikke hjelpe deg så mye mer enn det, men bumper ihvertfall tråden og håper noen stikker innom med mer info.

Tror isåfall jeg skal kjøpe nytt for for sikkerhetsskyld. Finner ikke dato på flere av pakkene.. og ene var gått ut i -11.
Tetra pro color/ tetra pro vegetable vil dekke den grønne biten av kosten og er ett prima for. Frossen krill er også ett godt for du kan supplere med som dekker kjøtt biten av behovet. Bare pass på å ikke gi krill for ofte. Tung mat for fiskene. 2-3 ganger i uka holder. Ellers kan du lage egen Rekemix til de. Søk på Rekemix så får du opp mange oppskrifter. Til delfiner kan du kjøre 50/50 reker og grønt.
Are
Tetra pro color/ tetra pro vegetable vil dekke den grønne biten av kosten og er ett prima for. Frossen krill er også ett godt for du kan supplere med som dekker kjøtt biten av behovet. Bare pass på å ikke gi krill for ofte. Tung mat for fiskene. 2-3 ganger i uka holder. Ellers kan du lage egen Rekemix til de. Søk på Rekemix så får du opp mange oppskrifter. Til delfiner kan du kjøre 50/50 reker og grønt.

Takk for svar. Får prøve med på å lage rekemix selv
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap