Hvordan teste jbl gh dråpetest

Jeg forstår at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen siden jeg ikke forstår instruksen hvordan teste GH.

Er det slik at jeg skal ta først en dråpe, så riste litt, så dråpe to, riste litt og holde på slik helt til vannet blir grønt?
Også teller jeg hvor mange dråper jeg trengte for at det ble grønt og da har jeg hva hardheten på vannet er?

Så bruker jeg 8 dråper har jeg 8 GH?

håper på raskt svar..

på forhånd takk.
Ja, du har forstått det helt riktig
Ikke meningen å kuppe tråden din men jeg har et problem!

Jeg får ikke utslag på GH testen, jeg kan dråpe til jeg begeret renner over. Men i springen får jeg utslag...

Har forøvrig KH på 3 (53.7) hva er 3 og hva er 53.7?

I min eske har jeg to tester, KH og GH...

Og jeg skjønner heller ikke hva denne skalaen betyr, dKH ppm GH/KH....
ama
Ikke meningen å kuppe tråden din men jeg har et problem! Jeg får ikke utslag på GH testen, jeg kan dråpe til jeg begeret renner over. Men i springen får jeg utslag... Har forøvrig KH på 3 (53.7) hva er 3 og hva er 53.7? I min eske har jeg to tester, KH og GH... Og jeg skjønner heller ikke hva denne skalaen betyr, dKH ppm GH/KH....



Liten oppdatering her. Jeg trur nok jeg har gjort en feil under oppstarten. Jeg har hvit grus som jeg ikke skylte før jeg hadde i akvariet.

Idag har jeg byttet 70% av vannet og har nå GH på 12-14... Imorgen bytter jeg ytterligere 50% så får vi se.

Jeg har for ordens skyld tatt ut en hvit pyntegjenstand og lagt i en bøtte med rent vann fra springen. GH 2-3. Måler igjen imorgen.

Jeg har også tatt en bolle og fylt med hvit grus og vann jeg skal måle senere i kveld. Vannet ble hvit med det samme jeg hadde det oppi så jeg trur jeg har syndern.
Tilfeldig bekjentskap
© TELEMARK
Reklame for plussmedlemskap