Vet dette er et gjengangertema, men poster allikevel i håp om å få noen opplysninger, er det noe jeg ikke har tenkt på selv?
Lang historie kort:
Kjøpte en hann og 3 hunner som vi satte i lag ("Joooda, det går heeelt fint").
Det gikk IKKE fint.
Litt skader i finnene og en real støkk for hannen, heldigvis var jeg der da angrepet fant sted ( de er rå!), og fikk fisket ham opp før han blei ytteligere maltraktert.
Vi sattte i hui og hast opp et nytt akvarie, og puttet han i det.
De første 5-6 dagene så han ut til å trives godt, svømte rundt og forsket, spiste bra.
Så begynte han å se ut til å slite litt med å svømme.
Vippet litt over på siden, hvilte seg ofte på bunnen og i planter, men fortsatt relativt aktiv og god appetitt.
I går begynte han å flyte opp i loddrett stilling hver gang han stanset i vannet, og i dag har han bare ligget rundt om kring, og var ikke en gang særlig interresert i mat.
Han har også fått litt sopp (som jeg behandler med esha2000) og ser ut til å "puste" tungt.
Jeg har tok et godt vannbytte i går (forsiktig for ikke å stresse han ytterligere) og testet i dag- alle verdier er fine , ph er 7,8, altså litt høyt, men ikke veldig.
Temperatur 26.
Kan det være at han bare er sliten etter den sjokkerende introduksjonen, eller er det noe jeg overser?
Sånn det ser ut nå blir jeg overrasket om han overlever natten...