Hvite partikler

Har masse hvite partikler som svever i vannet? Noen som vet hva det kan være? Ser ut som det snør?
Har du skiftet filtermateriale eller noe slikt?
Har ikke byttet noe i det siste, har en biobox filter som fulgte med akvariet og en eheim begge innvendige. blir kanskje litt kraftig i en 55l med 2 filter? Var så usikker på det biobox filteret, kjenner ikke til merket fra før og synes det virker svakt.. også ble det sånn at jeg satt inn eheim filteret i tillegg.
Kan det være fra inni filteret? kan prøve å slå av filterne noen min og se om det blir bedre
Har kun opplevd hvite partikler selv en gang og da fordi jeg hadde glemt å skylle noe nytt filtermateriale før jeg hadde det oppi. Husker ikke helt om det var Bio-max eller Ehfisubstrat, men det ga seg ihvertfall etter en times tid. Vil ikke tro dine innvendige har noen av de typene, men kan jo være andre ting i akvariet som slipper partikler. Er det noe dekor eller lignende som kan ha mistet malingen for eksempel? Noen ganger kan kalk felles ut av vannet og feste seg på filter, varmekolber og slikt. Om det løsner igjen kan det gi hvite partikler.

Forresten viktig å ikke slå av filtrene for lenge, bakteriekoloniene begynner å dø når filtrene er avslått over lengre tid (mer enn en halvtime), men noen minutter takler de
Takk. Aner ikke hva det var. etter jeg slo av pumpene så gav det seg litt, og når jeg slo på igjen var det mindre. Hadde bare av 5 min eller noe sånn. byttet også litt vann. Nå er det blitt borte. kanskje noe inni filteret..
Et lite mysterium, men bra det forsvinner ihvertfall. Ikke artig med snøstorm i akvariet :-P
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap