Eplesnegle avgått med døden?

Min digre eplesnegle flyter plutselig, med noe av "foten" ute. Den fester seg ikke til plantene jeg la den oppi, og fløt ved filterinntaket da jeg så den. Den var i full vigør i går eller forgårs. Kan jeg anta at den har kastet inn håndkleet? Leser jo at eplesnegler begynner å stinke infernalsk etter hvert, så lite lysten på å la den ligge for lenge.
Eplesnegle
Er ingen spesialist på dette emne, men i går googlet jeg eplesnegle. Grunnen er at jeg kjøpte 5 stk slike snegler. Fant en artikkel . Der sto det at av og til slap de seg løs for og flytte seg raskt på lengre distanser. Så siden de ikke vet at de er i akvarie så kan dette hende. Sto også at de kunne ligge på samme plass lenge" gikk i dvale" men dette var det ingen spesielle svar på.

Sto at de likte fyrst spinat samt agurk. Prøvde meg på litt agurk for moro skyld, i dag kan jeg se at de har spist av agurken.

Håper du finner ut av sneglen din! Bare ett spørsmål hvor sto er denne sneglen? Mine 5er CA 1 cm i diameter.
5-6 cm? Omtrent så stor som de blir.

Og den var dau. Når "foten" henger slapt ut og ikke reagerer på berøring, er det visst slutt.
Du har sikkert rett, men den beste måten å sjekke om eplesnegler er døde, er å lukte på dem. Eplesnegler kan flyte og være svært apatiske i perioder uten at de er døde.

Dersom sneglen er død, stinker den så ille at du er ikke i tvil.
Tror ikke de begynner å stinke øyeblikkelig. I hvert fall gjorde ikke denne det, men den hadde vært i full vigør dagen i forveien. Den var diger, og lot seg trekke ut av skallet helt uten motstand, og hang altså i overflaten med halve kroppen ute.
Hei
Hei ville ventet og sett litt ,de oppfører seg her også , har vel 4-500 eplesnegler i mine karr. og flere sier att de lukter veldig stygt , faktisk ikke opplevd det jeg. men tar du de døde ut av karret blir det lukt.

Sett en gaffel med akurk på så ser du om det er liv etter hvert.
Min erfaring er at de begynner å lukte forbausende raskt! Så jeg ville også ha ventet.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap