Plassering av pumpe?

Hei, ha kjøpt denne Elite jet-flo 100 til mitt 63liter juwel

har planer om å ha eleocharis acicularis som bunndekke i begge sider av akvariet å lurer på om jeg MÅ ha pumpen plassert slik som bilde 1 viser eller om jeg kan ha den slik nr 2 er.

slik pumpen er på bilde nr1 vil den komme for nært bunnen til at jeg kan ha litt lengde på eleocharisen :/
Er ikke sikker på om det har noe å si, men vil tro at det er en grunn til at innsuget bør stå ved bunnen for å få mest sirkulasjon i akvariumet, men er jaggu ikke sikker.
Da det er sagt er disse pumpene utrolig dårlige og blir fort tette. Har selv disse jet-flo50 i 19l akvarium med kampfisk så for meg fungerer dem bra siden kampfisker ikke like sterk sirkulasjon i vannet. Dem blåser vel halvsterkt en ukes tid så begynner dem å tettes.

Om du syns dem suger for mye i begynnelsen kan du jo tre på en tynn damestrømpe over innsuget og fjerne den da filtret begynner å blåse dårligere.
Husk å fjern den hvite kullboksen som er i, denne brukes kun ved rensing av vannet etter medisinering.
Ok, skal brukes til reke kar med litt rekevennlig fisk. De trenger vell ikke så mye strøm i vannet uansett? Setter inn 2 lag me blåsvamp istedenfor den kullboksen da.

Er d slik at jeg må rense den veldig ofte da?
Jeg skviser filtret ca hver mnd i litt akvarievann. Noen ganger litt sjeldnere, men husk at dette er ikke akkurat ett rekevennlig filter så veldig små reker kan bli sugd inn i filtret. Jeg bruker som sagt tynn damestrømpe på små akvariumene jeg har reker og kampfisk yngler.
Cathy
Jeg skviser filtret ca hver mnd i litt akvarievann. Noen ganger litt sjeldnere, men husk at dette er ikke akkurat ett rekevennlig filter så veldig små reker kan bli sugd inn i filtret. Jeg bruker som sagt tynn damestrømpe på små akvariumene jeg har reker og kampfisk yngler.

Ok takk for tips, da skal jeg gjøre d..
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap