Forslag på artssammensetning 70 liter

Hei,

vi har hatt en slørhale i et 70 l. akvarium hvor nå slørhalen har vandret til fiskehimmelen. Vi tenkte da å benytte sjansen til å sette opp akvariet på nytt. Jeg er ikke så veldig bevandret i akvarieverdenen så det hadde vært fint å få innspill på dette oppsettet:

2 Inka-dvergciklider
En Stim med glødebåndstetra (10 stk??)
4-5 Ottoer

Ut over dette er jeg usikker...jeg har lest litt om stjernedanio som jeg syns ser veldig fin ut, alternativt Cherrybarbe. Synspunkt??

Karet har pt grusbunn, men tenkte å bytte til biltemasand pga ciklidene, vi har to røtter, 2-3 anubiaplanter, en sverdlilje, javabregne og en annen plante jeg ikke helt vet hva er.

Etter at slørhalen tok kvelden har jeg skrudd på varmekolben og byttet vann...antar at ting holder seg stabilt frem til vi får anskaffet nye fisker? (testsett er bestilt....)

Noen råd, forslag?

Når karet står tomt, må du mate filterbakteriene litt så de ikke dør ut. Til dette burde det holde fint med 1.5 ml Lilleborg Salmi per dag til du får inn fisker igjen.

I et såpass lite kar er det ofte penest med kun 1 flokk av stimfisker. Ellers vil det lett se ganske rotete ut. Så kan man heller ha en litt større stim av dem man velger. Glødebåndstetra er fine, ja....ellers fins det masse undervurderte tetra-arter. Stjernedanio/moskitorasbora er flott, men veldig liten. Sjekk omkring i Fiskebasen her på AF.Rødmunnstetra kan være en annen kandidat, Kerritetra eller Perutetra også.

Fylle gjerne på med litt flere planter også Tetraer liker litt høye planter i kratt hvor de kan stikke seg bort.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap