Buet glass?

Jeg vil gjerne ha et Juwel Vision akvarium, men har hørt flere si at buet glass ikke er å anbefale. Senest i dag snakket jeg med en som sa at det var noe feil med buet glass, men han kunne ikke helt huske hva det var...

Er det noen som kan komme med noen fordeler og ulemper hva buet glass angår?
Hvorfor skal man velge det til fordel for vanlig glass, evt hvorfor skal man unngå buet?

Jeg syns jo egentlig at buet glass er veldig dekorativt og det gir en fin dybde i akvariet, men jeg blir litt usikker når andre har dårlig erfaring med det...
Det forvrenger "bildet". Hvor mye det blir forvrengt, avhenger av radiusen på buen. Med en stor radius blir forvregningen så liten at det ikke gjør så mye, men hvor grensen går er en smakssak.
Det blir litt vridd hvordan fiskene og alt inni akvariet ser ut ut fra hvor man står i forhold til akvariet.. Har hatt buet og rett akvarier, og må si jeg har vært mest fornøyd med de med rett glass. Også vanskeligere å rengjøre det buede glasset, fikk lettere riper i det.
Kan jo opplyse at det er snakk om Vision 180, noen som har erfaring med hvor forvrengt det blir i den størrelsen?
Jeg syns det ser så mye bedre ut med buet glass, men jeg vil jo se fiskene ordentlig også for å si det sånn...
Tror det er smak og behag? Jeg syntes det var penest med buet front når jeg kjøpte mitt første akvarie, når jeg senere kjøpte et akvarie til uten bue begynte jeg å irritere meg over det jeg hadde med bue.. Nå skal de sies at jeg hadde et hjørneakvarie med veldig buet glass, mulig det du ser på ikke er like mye bue på?
Min mening er hvertfall at akvariene med buet glass er penest å se på og fiskene i akvarier uten buet glass er finest å se på
Lissuz
Min mening er hvertfall at akvariene med buet glass er penest å se på og fiskene i akvarier uten buet glass er finest å se på;)

Godt sagt!
Så er jo spørsmålet hvor "stygge" fiskene blir når det gjelder Vision 180. Som om jeg ikke hadde nok beslutningsvegring fra før
Viser seg at Rio er en god del billigere enn Vision også, så jeg tror jeg tar til meg de anbefalingene jeg har fått og heller går for Rio
Så var det å velge mellom tradisjonell svart eller moderne hvit...
Tror ikke du blir missfornøyd med valget. Rio er kjempe fint
Jeg synes de hvite er nydelig og skulle jeg kjøpt nytt ville jeg kjøpt hvitt. Men tenk litt på hvordan det blir seende ut i forhold til inventaret og veggfarge ellers hvor det skal stå.
Ja, det er veldig fint, men det er litt uvant for meg.
Jeg er vant til en svart ramme, og har overhode ingen erfaring med hvit. Men det er jo ikke dermed sagt at hvit ramme ikke er helt fantastisk. Eneste jeg er redd for er at det hvite møbelet vil ta fokus vekk fra fiskene... Er jeg helt på viddene med den tanken?
Har du tenkt hvilke fisk, sand og planter du skal ha i? Tror nok kanskje enkelte fisk vil sees bedre i sort enn i hvitt? Vanskelig prøv å Google å se hvilke oppsett folk har i hvitt og sorte akvarier. Sorte synes jeg ruver mere, mens hvitt blender mer inn..
Den opprinnelige planen var rådasand, et par med blå acara, to bulldogmaller og en stim med kobbertetra. Egentlig ville jeg ha kongotetra også, men jeg tror ikke det blir plass til en bra nok stim.
Planter har jeg ikke tenkt så mye på annet enn at jeg vil ha en god del, det skal være godt beplantet siden jeg ikke vil ha bakgrunn med det første.

Jeg prøvde å Google hvit Rio, men fikk bare opp "reklamebilder", men jeg får utvide søket litt og se hvordan det tar seg ut
Fikk opp mange fine når jeg googlet hvitt akvarie
Veldig mye fint ja
Særlig de med en god del grønne planter.

Jeg må si det frister mer og mer, samtidig som det er litt skummelt å gå så utradisjonelt, på en annen side er det kanskje sunt å bevege seg litt utenfor komfortsonen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap