Plantene "visner"?

Jeg har to planter i et 90l kar.
(Planer om å få flere)
De har helt til nå sett modne og mørkegrønne ut, men nå i det siste har de begynt å bli litt gule/brune. Blader faller av, osv...
Noen som vet hvorfor? Den største pleide å nå nesten helt opp til overflaten, men nå sitter den og vingler bare litt over halv karet.
Håper på noen svar på hvorfor dette kan ha skjedd / hva jeg kan gjøre videre.

(PS. Tror ikke dette kan være fiskene's skyld, pga. jeg har en plante som fiskene ikke kan spise av, og det er samme tilfelle med den)
gir du plantenæring? og det kan jo ha betydning ifh.til for mye lys eller feil ph i vannet..
Ikke så lett å svare deg, siden du aldri kommer med noen tilbakemeldinger når folk prøver å hjelpe deg.
Uansett : Sannsynligvis har plantene "mangelsykdommer". Det kan skyldes mangel på lys, næring eller CO2.

Siden de har vokst bra tidligere, vil jeg tippe på næringsmangelmangel. Hvilke stoffer som som eventuelt mangler er umulig å si uten å se plantene.
Dette er næringen plantene trenger for å gro :
Karbon-->Nitrogen-->Fosfor-->Kalium-->Jern-->Andre sporstoffer (synkende betydning fra venstre mot høyre).
Bruker du noe gjødsel, og i tilfelle hva og hvor mye ? Hva slags planter er det dette gjelder ? Hva slags lys har du ? Vannbytterutiner...vannverdier ?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap