Reker

Nå har det seg sånn at jeg har litt forskjellige reker i samme kar. Krill, kissebær og gul. Kan alle krysse seg? Hva gjør jeg nå? Hvem må jeg skille? Hehe
Er du sikker på at du mener Krill? Er ikke det et saltvanns-dyr? Jeg tror du mener rili?
Du har antagelig Neocaridina heteropoda `red`, Neocaridina heteropoda `yellow`og Neocaridina heteropoda`rili`, tre oppdrettsvarianter av samme reke. De kan krysses med hverandre. Det er bare nødvendig å unngå hvis du har tenkt å selge reker. Du kan jo selge krysningene også, men da bør du opplyse kjøper om dette.
Hehehe er nok det jeg mener da ....
Litt kjipt de alle kunne krysse seg da.
Hvet du ca hvor mange reker som kan være i ett 100 literskar?

Ja, men blir jo litt artig å se hvordan avkommet blir?
40-50 reker i en 100-liter. Ville jeg hatt. Kanskje noen andre har bedre svar?
ja ser en del av de jeg har nå er i en kjip rødfarge, men kanskje det blir noen spennende farger. Noen venner av meg har 100 liter og kunne tenke seg noen reker av meg nå nå
Hadde vært gøy om du avlet fram en ny variant med gule og røde striper. (Vet ikke om det finnes?) Da trengs nok flere akvarier.
Jeg har bare den røde varianten. Men rødfargen er mangfoldig her: de fleste er lysende tomatrøde. Noen er nesten svarte, og noen mer burgunder-røde.
Jeg antar at viltfargen er brunaktig, og at du vil se mest av denne fargen ved krysninger. I hvert fall etter noen generasjoner.
Ja det hadde vært kult
Men nå som jeg skal prøve å samle en hau av reker som mine venner skal få, hvordan gjør jeg det best mulig?
Kan jeg la de srå i ei bøtte mens jeg prøver å fiske opp resten?
De skal ha så si alle kissebærekene. Så regner med det kan ta tid å prøve å få alle opp.
Du kan ha dem i ei bøtte til alle kirsebærrekene er fanget.
Okay, er bare redd d kan ta noen timer, hehe
Da bør du bytte "litt" vann i bøtta noen ganger underveis! Vannkvaliteten vil fort bli dårlig på så liten plass. Lurt å putte litt planter i bøtta, også. Så rekene har noe å holde seg fast i og gjemme seg i.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap