Fortabletter

Jeg har 4 fisker, 2 ancistrus temminckii og 2 Flekket pansermalle. Disse skulle ha forskjellige tabletter, så det kjøpte jeg naturligvis. MEN på pakken står det 2-3 tabletter pr døgn i forhold til antall fisk.. Mener de 2-3 pr fisk??? Og gjelder det også disse små bayb/barnefiskene jeg har?? Mulig jeg er dum, men det får heller være Fiskene skal uansett ha det godt!!
Godt spørsmål!
Produsentene og butikkene vil nok at vi gir fiskene mer mat enn de egentlig trenger. En tablett pr. to stykk malle en gang om dagen holder for corydoras. De andre mallene dine kjenner jeg ikke. I blant kan du gi dine to coryer to tabletter, altså en til hver, pr. dag (for eksempel en gang i uka). En gang i uka kan de også få littannet for, for eksempel røde mygglarver(frosne), kokte grønnsaker eller godt skyldt rogn fra matreker.
Takk for svar! Nå er begge arter nyinnkjøpt, og jeg stusser litt på om de i hele tatt trenger dette daglig.. Skal i alle fall ringe 2-3 dyrebutikker i morgen, og prøve å få et svar.. Kjenner jeg blir litt frustrert om det er slik at det å selge mest mulig, er viktigere enn dyrenes ve og vel.. Mulig det skulle vært en lov om etikk for å få selge dyr og utstyr til dyr.. Sunn fornuft er dog gratis
Det går fint an å gi dem en tablett per to coryer tre ganger i uka, for eksempel. Jeg var litt usikker selv på om jeg ville gi det rådet...men jeg vet at mange gjør det.
Enig, det er dumt at det å selge mest mulig betyr mest. Jeg er stor tilhenger av "sunn fornuft"
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Gran
Reklame for plussmedlemskap