Underlag inni akvarium

Er det noen som bruker underlag inni akvariumet. f.eks isopor til å beskytte glasset ? Jeg har ikke noe nå, men skal til tømme hele akvariet nå og starte forfra. Har en del store steiner og vil gjerne beskytte bunnen litt bedre. Nå finner jeg kun isopor plater som er 5cm og det er litt i overkant. Noen som vet hvor man får kjøpt tynnere plater som f.eks 1cm og der omkring ?

EDIT:

Jeg fant noe plastglass på biltema, kan det brukes?
Plastglass


Takker for svar
Jeg har tidligere brukt sitte/liggeunderlag som beskyttelse. Da i saltvann, men det fungerte utmerket. Går ikke i oppløsning heller...
Takk for svar, ser biltema har noe sånt billig
Har Biltema liggeunderlag under bunnlaget i en 450-liter og deler gjerne erfaring: Ikke spar på silikonen! Midt på har jeg en "slette" med et tynt lag fin sand (eller skulle hatt, med macho-cory er det ikke alltid meg som bestemmer...). Endte til slutt med en diger stein midt på "sletta" for å holde underlaget på plass, frisk oppdrift i disse neoprenmattene
Jeg har brukt depron 6mm i noen av karene mine og er veldig fornøyd med den. Har ikke silikonert den og den holder seg nede med sanden oppå her hos meg.
Jeg bruker 1 cm isopor. Fungerer helt utmerket. Koster lite 12 kroner 120x60cm) og er giftfritt.
Plussmedlem
Siden store maller har en tendens til å ommøblere en del prøvde jeg noe nytt i en 375 jeg satte opp. La gode striper med silikon over hele bunnen og la fliser. Brukte samme typen som jeg lager huler av. Dermed er bunnen beskyttet og skulle sanden bli rotet vekk (det tok ca 10minutter) så ser det rett og slett ut som steinbunn....
Cathy
Jeg har brukt depron 6mm i noen av karene mine og er veldig fornøyd med den. Har ikke silikonert den og den holder seg nede med sanden oppå her hos meg.


Hvor får jeg kjøpt dette ?
Jeg kjøpte min på megaflis, men regner med at de fleste byggvare handel har dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap