For mye fisk?

I mitt 720 liters akvarie skal jeg ha følgende fisk:


3 stk Rineloricaria Rød

4-5 stk Scalare Red Back

3 stk Apistogramma Viejita II (1 hann 2 hunn)

20 stk Corydoras Sterbai

20 stk Otocinclus

3 stk Ancistrus

5 stk Hujeta (disse blir maks 20-25 cm i fangenskap)

Og kanskje 2-3 stk Bolivanske Sommerfugl ciklider.

Akvariet er drevet av 1 FX6 og 1 Eheim 2217 (vil komme en til 2217 før fiskene skal oppi)

Blir dette trangt for fiskene?

Burde jeg redusere antall corydoras og oto til 15 stk per art istedenfor?
Kjempemessig selskapskar, frem til Hujeta'ne dine.. Egner seg nok best i et svææært rovkar med Arowana eller no.....
scalare...lunch, Viejiita...lunch, Sterbai høyt nok oppe....lunch, og kanskje boliviansk sommerfugl ciklider.....lunch.... Detter blir en dyrbar erfaring... Enten burde du droppe rovfisken, eller lage et rovkar....
Såååååå, jeg tror ikke Cory og Otto er fiskene du skal vurdere her..
Har du sjekket hva slags temp, og verdier disse fiskene skal ha??? Fint om de matcher for da har du et knallfint kar
Disse Hujetaene vil gå fint sammen med alle disse fiskene.

Har de nå sammen med noen corydoraser og sommerfuglciklider, og viser ingen tegn til interresse.

Med mine vannverdier og temperatur, så vil det fint gå an å ha alle disse i samme kar.

Hujetanene, til tross for sitt rykte, er veldig fredelig, blir ikke særlig stor og er ganske hardfør. Ja, har du tetra o.l. som er mye oppe, så vil du nok se at de forsvinner etterhvert.

Om oto'ene blir snacks, noe jeg tviler på (basert på andre hujeta eieres erfaring), så betyr det ikke all verden for meg.


Men mitt spørsmål er om det kanskje blir for mye fisk?
Tror i og for seg ikke at det blir for mye fisk, men vil nok en gang advare mot cory og dvergciklider sammen. Selv om karet er stort vil coryene være "all over the place" og komme på kant med dvergciklidene. Det blir juling på bunn-nivå
Okay. Har ingen erfaring eller kunnskap utover det jeg kan lese meg til når det gjelder Hujeta. Men Cory derimot har jeg masse av og de er overalt i karet mitt. Jo fler av en type, jo ivrigere blir de.. Så om ciklidene dine er territorielle, så kan nok det bety trøbbel som SilverShaded skriver..
Antallet er det ikke noe i veien med....
Hva hvis det bare er hunn ciklider?

Vil de begrense det?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap