190l trigon (side 3)

Inaktiv bruker
Jeg ville hatt mer planter og mose, kanskje litt ferskvannstang.
Så ville jeg hatt sverddragerne i et større akvarie.
Pygmecorydoras passer greit i dette akvariumet, om vannverdiene er riktige.
Hva skal jeg gjøre med denne stakkaren? ( den virker i helt fin form) men har en stor hvit flekk på magen
Sturla Hartvig
Hva skal jeg gjøre med denne stakkaren? ( den virker i helt fin form) men har en stor hvit flekk på magen :(
svar
Så lenge fisken virker frisk og aktiv så ser jeg ingen grunn til å avlive den. Om flekken skulle bli rød og irritert eller bomullsaktig så bør du vurdere behandling, med feks Esha 2000. Bare følg med og sjekk at han ikke blir verre. Slike flekker kan forsvinne igjen også, avhengig av hva det skyldes.
Tante Astrid
Så lenge fisken virker frisk og aktiv så ser jeg ingen grunn til å avlive den. Om flekken skulle bli rød og irritert eller bomullsaktig så bør du vurdere behandling, med feks Esha 2000. Bare følg med og sjekk at han ikke blir verre. Slike flekker kan forsvinne igjen også, avhengig av hva det skyldes.
det var synd, fant fisken død og det var bare bein igjen (synd for dette var en fin og nyttig fisk
Så synd, men dessverre så kan de få skader og sykdommer som det er vanskelig å diagnostisere og behandle. I motsetning til andre kjæledyr må vi selv ofte være vår egen "veterinær" når det gjelder akvariefisk og det er ikke alltid like lett. Håper resten av fiskene dine er friske foreløpig ihvertfall
Kan man ha to ancistrius ( en jente en gutt i et 60l akvarium(?)
Litt snau plass, men det går vel. Du må ha noen huler de kan velge i, og noen ganger lager de en hule selv og da kan de legge egg hvis de passer sammen. Men det er det ikke no automatikk i!!
Hei, jeg har tenkt å kjøpe et nytt filter hvordan skal jeg kjøre det inn? Fordi jeg har jo et filter som går, så hvis jeg har et filter i karret hvordan skal jeg kjøre inn det andre filtere??.
Jeg har satt ny rett inn uten å ta ut det gamle jeg og latt de gå en 3 ukers tid, men skylt det godt først. Men du kan selfølgelig putte gammelt filtermateriale inn i den nye hvis det passer da..
Men pleier å ha dobbelt opp med pumper uansett i tilfelle en går i stykker..
Dinnaz
Jeg har satt ny rett inn uten å ta ut det gamle jeg og latt de gå en 3 ukers tid, men skylt det godt først. Men du kan selfølgelig putte gammelt filtermateriale inn i den nye hvis det passer da.. Men pleier å ha dobbelt opp med pumper uansett i tilfelle en går i stykker..
ok takk
Sikkert dømt spørsmål men hvor mye får man for et par sverddragere??
Rundt 35-40kr stk i butikk men lettere å gi bort privat tipper jeg. Du kan legge de ut for salg på forumet vettu
Først. Hei og velkommen

Sturla Hartvig
Kan man ha to ancistrius ( en jente en gutt i et 60l akvarium(?)


Så lenge de har nok røtter og huler. så går det bra. Har ett par i en 45 liter, men da med flere huler og røtter samt mye planter.
Går sammen med reker og endlers.

Espen
Black_Flys
Først. Hei og velkommen [QUOTE=Sturla Hartvig]Kan man ha to ancistrius ( en jente en gutt i et 60l akvarium(?)


Så lenge de har nok røtter og huler. så går det bra. Har ett par i en 45 liter, men da med flere huler og røtter samt mye planter.
Går sammen med reker og endlers.

Espenhar mye planter hule og steiner, å røtter. Men har bare to 1 ukers gamle yngler sammen med dagens yngel. ( 60 l)
Han har virkelig vokst fikk hann som liten svak gutt som ikke var så godt stelt med i det gamle hjemmet, og nå, ja bare se han er stor og har skjegg
Hei, ehh.... Jeg har fått 13 yngel er dette vanlig, fordi jeg har hørt at der er vanlig med 5-6 yngel?
Jeg har nå fått tre praktbotiaer
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap