Når kan en gi bort yngel?

Da har vi vært så "heldige" å få 10 black molly yngel samt 2 andre som vi ikke vet hva er.
De er ca 2 uker gamle. Vi klarte å redde fem av mollyene samt de 2 ukjente i et fødekar og oppdaget etterhvert at det var flere som svømte rundt i hovedtanken. De har vi ikke orket å gjøre noe mer og bare håpet at de klarer seg. Observerte de fem som var i hovedtanken i dag og de andre fiskene har latt dem ifred, så vi slapp ut de fem som var i fødekaret også.

Vi kan ikke beholde disse og lurer på om det allerede nå bare er å gi dem bort?
Må vi ha pose og sånn tilgjengelig for de som vil ha fisken vår? Holder det med vanlig brødposer som jeg kaller det..disse gjennomsiktige en får kjøpt i butikken?

JEg ser at mange selger fiskene men tenker det er like greit å gi dem bort.

Noen som har lyst på black mollyer her??

Jada, jeg vet det finnes en en rubrikk hvor jeg legger ut annonsen,,tenkte bare å spørre i samme slenge i tråden her.

Håper uansett på svar på mine spørsmål. takk takk
Yngel bør være minst tre mnd. før de selges. Yngel kan gis bort når som helst, men sjansen for at de overlever er større etter tre mnd.
Brødposer er tynne og sprekker lett. Fryseposer er sterkere. Akvarieposer er best: du kan kjøpe dem på Webzoo (nett-butikk) eller spørre om å få i dyreutikk. Jeg har en gang fraktet guppy i store fryseposer, men d er tungvint, man trenger så mange poser....Derfor bestilte jeg fiskeposer.
Husk å ha mer luft enn vann i posene!
Planter
Yngel bør være minst tre mnd. før de selges. Yngel kan gis bort når som helst, men sjansen for at de overlever er større etter tre mnd. Brødposer er tynne og sprekker lett. Fryseposer er sterkere. Akvarieposer er best: du kan kjøpe dem på Webzoo (nett-butikk) eller spørre om å få i dyreutikk. Jeg har en gang fraktet guppy i store fryseposer, men d er tungvint, man trenger så mange poser....Derfor bestilte jeg fiskeposer. Husk å ha mer luft enn vann i posene!


Takk for råd. Men hva med fiske tanken min i mens da?? Blir jo overflod av fisk. Tre måneder med for mange fisk er jo egentlig ikke bra tenker jeg. hmm...
Ja, det blir fort for mange fisker når man har levendefødende tannkarper. Du kan jo gi bort nå (alle unntatt et par stk), eller kjøpe et akvarium til?
Planter
Ja, det blir fort for mange fisker når man har levendefødende tannkarper. Du kan jo gi bort nå (alle unntatt et par stk), eller kjøpe et akvarium til?


Nei, ikke plass til to akvariumer. Avventer i to uker til jeg også får jeg nesten gi dem bort og beholde to selv.

Og ja, jeg er klar over at disse fiskene kan føde maaaange yngler etc, men siden de andre ynglene ble spist opp med en gang så trodde jeg dette ville skje nå også og derfor reddet noen for å ha et par selv og gi bort resten. Så fikk litt sjokk da jeg oppdaget flere som levde i fred og harmoni med de andre.
Det er nok lurt å gjøre. Jeg trodde heller ikke at så mange av dine yngel ville overleve sammen med de andre fiskene : ). Da har du mange bra gjemmesteder, i hvert fall. Da trenger du kanskje heller ikke bruke føde boks lenger. Hvis du ikke vil ha flere yngel er det jo bare å tynne ut i planter.
Planter
Det er nok lurt å gjøre. Jeg trodde heller ikke at så mange av dine yngel ville overleve sammen med de andre fiskene : ). Da har du mange bra gjemmesteder, i hvert fall. Da trenger du kanskje heller ikke bruke føde boks lenger. Hvis du ikke vil ha flere yngel er det jo bare å tynne ut i planter.


Du har helt rett og takk for tips

Men må bare fortelle, at i dag, da jeg slapp ut de siste 5 ynglene så svømte disse babyene rundt sammen med de voksne og de brydde seg ikke om dem en gang.
Kun den ene dvergurammien som prøvde å svømme fort etter den ene, men var for treg gitt.
Da er yngelen sterke og tøffe!
Hei, jeg kan godt ta i mot molly babyene dine.. Jeg bor i Lier så det er ikke så langt unna ??
Lena Ravndal
Hei, jeg kan godt ta i mot molly babyene dine.. Jeg bor i Lier så det er ikke så langt unna ??


Ja gjerne det Vi har 10 stk black molly. Ønsker du dem allerede så tidlig eller ønsker du å vente i noen uker først?
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Andre Fossen
Reklame for plussmedlemskap