Hva heter disse?

Hei! Jeg har kjøpt akvarium brukt med alt av utstyr og fisk. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva disse to heter? Den ene er grå med oransje finner, og den andre er leopardmønstret..
Den siste ser ut som en Leopardbuskfisk
Dette er en stim fisk og bør holdes med flere av denne sorten. De blir også ganske store så dem trenger god plass. Ifølge AF sine sider bør dem holdes i minst 375l.
Den første.. Kanskje en regnbuelabeo denne finnes også sort med oransje finner. Du Kan jo se på bildene og se om den er lik.
Cathy
Den siste ser ut som en Leopardbuskfisk [URLBLOCK1] Dette er en stim fisk og bør holdes med flere av denne sorten. De blir også ganske store så dem trenger god plass. Ifølge AF sine sider bør dem holdes i minst 375l.

Tusen takk, det er nok den ja.
Cathy
Den første.. Kanskje en regnbuelabeo[URLBLOCK1] denne finnes også sort med oransje finner. Du Kan jo se på bildene og se om den er lik.

Ja det er den! Kjente den igjen på munnen, og ja dem jager hverandre....
Ser du har masse forskjellige arter fra forskjellige verdensdeler. Det kan være lurt å sjekke opp hva som passer sammen med tanke på hva dem trenger med tanke på vannverdier/str på akvarium/lynne/hvor dem holder til i akvariumet. Er lurt å sjekk verdiene du har i springen/akvariumet så du vet hva du kan ha. Det finnes mange fiskebaser, selv syns jeg både denne på AF og http://www.seriouslyfish.com er fine
Om du klikker på ARTIKLER over her og akvarieskolen så ligger det mye nyttig informasjon der.
Lykke til og nyt hobbyen
Cathy
Ser du har masse forskjellige arter fra forskjellige verdensdeler. Det kan være lurt å sjekke opp hva som passer sammen med tanke på hva dem trenger med tanke på vannverdier/str på akvarium/lynne/hvor dem holder til i akvariumet. Er lurt å sjekk verdiene du har i springen/akvariumet så du vet hva du kan ha. Det finnes mange fiskebaser, selv syns jeg både denne på AF og http://www.seriouslyfish.com er fine :) Om du klikker på ARTIKLER over her og akvarieskolen så ligger det mye nyttig informasjon der. Lykke til og nyt hobbyen :)

Hei igjen!

Tusen takk for innspill, jeg har ikke kjøpt fiskene selv, de fulgte med akvariumet når jeg kjøpte dem. Jeg har ikke peiling så jeg prøver å lese meg frem, men det tar tid hehe.. Jeg tar imot alle råd jeg kan få, tusen takk
Inaktiv bruker
Du bør prøve å selge dem eller gi dem bort, da dem passer dårlig i selskapskar. Mange fine grupper på FB til dette, det er også gratis på Finn.no eller her inne på rubrikk.
Bollo
Du bør prøve å selge dem eller gi dem bort, da dem passer dårlig i selskapskar. Mange fine grupper på FB til dette, det er også gratis på Finn.no eller her inne på rubrikk.

Hvilke bør jeg fjerne?
Inaktiv bruker
Hvor stort er akvariet? Leopardbuskfisk krever stor plass 350-400L og flere av sin art. Regnbuelabeo er hissig og krever 150-200L, Bør holdes med robuste fisk med størelse på.
Bollo
Hvor stort er akvariet? Leopardbuskfisk krever stor plass 350-400L og flere av sin art. Regnbuelabeo er hissig og krever 150-200L, Bør holdes med robuste fisk med størelse på.

Akvariet er 220 liters
Inaktiv bruker
da ville jeg kvittet meg med Leopardbuskfisken, og skaffet noen hardføre "kompiser" til Regnbuelabeoen.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap