Problemer med eheim professional 3e 600t

Har hatt dette filteret i ca 1 år og det har fungert ganske godt men sist gang jeg rengjorde det fikk jeg ikke det til å filtrere på full hastighet. Fikk bare 1 grønn indikator på flow indikatoren.

Så demonterte jeg filteret igjen og fant en liten hvit "propp" som lå på toppen av svampen i øverste filterskuff. Denne hører til "Floateren" som skal ligge i vanninntaket på toppen av filteret. Delen jeg snakker om er denne:

[External Image]

Etter jeg demonterte filteret igjen tok jeg alle disse delene ut og satt alt sammen igjen, og nå fungerer det faktisk mye bedre. Lurer på om noen vet hva disse delene brukes til og dersom de er viktige, hvordan settes de sammen? Den røde og svarte delen sitter godt sammen men jeg skjønner ikke hvordan den hvite "proppen" skal monteres. Skal de alle tre sitte sammen? Dersom noen har dette filteret og kan evnt ta noen bilder av hvordan dette skal se ut hadde jeg blitt glad. Finner ikke noe info på nettet om hvordan dette skal settes sammen....

Dersom noen har noe kunnskap om dette kunne jeg tenkt meg noen tips! Kanskje jeg må kjøpe en ny "floater"? Den kosta jo 3£ så det var ikke akkurat dyrt men jeg skjønner ikke hvilken nytte den har.

Tusen takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap