Liten strøm av vannpumpe

Syns vannpumpa er svak... er festa et rør til pumpa som skal lede utsugsvannet nedover i karet, men kjenner knapt at det kommer vann utav. Ser heller lite eller ingen bevegelse i vannet. Tok av røret, og vannet blir ledet mer opp mot overflaten. Nå ser eg at det er god bevegelse i vannet og det er bedre sug... men blir det feil? Bør røret vere på? Lurer og på om eg har for mye filter i. Er liksom tre kammer fra innsuget til utsuget. Har putta filter i alle kammer...for mye?
Inaktiv bruker
Hvilkent filter "Vannpumpe" er det snakk om? (Navn og nr på pumpen/filteret)
Aquael ser det ut som.... må ta opp pumpa for å sjå meir.... har kjøpt den brukt....
Inaktiv bruker
Det finnes ulike størelser så bare navnet sier ikke så mye.
Men prøv å ta en Q-tip å rens inni der propellen er og inni "røret".
Men gjør det noe om utsugsvannet går skrått oppover? Syns det er bra trykk nå når jeg tok av røret...
Her er bilde av det som står på pumpa
Hva slags filter har du?
Inaktiv bruker
Den skal i teorien dra 400L/t, Så at den er svak kan være at røret er tett, siden du får mer strøm da, er ikke så kjent med aquael sine filter oppsett, men vet de har fine løsninger på utvendig nanofilter.
Kjøpte slikt blått filter som han på dyrebutikken skar ut av et stort stykke....
Inaktiv bruker
Den skal ikke gjøre så det blir svakere sirkulasjon fra pumpen.
Men kan det vere at jeg har for mye filter i?
Og gjør det noe at vannet går mot overflaten?
Inaktiv bruker
Nei, men den bør gå langs karets langside og ikke kortsiden.
Karet er like langt i alle ender takk for svar
Har du noe filtermateriale inni dette filteret? Svamp? Er denne gammel og brukt også?

Da kan den være tett av slam og gammel skitt og at det er derfor vannsirkulasjonen hemmes.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en ny. Skriv ned navn og modell nr på filteret og gå i butikken og kjøp ny filtersvamp. Evt kan du kjøpe en filtersvamp av annen type, og selv skjære den til med en tapetkniv så den er lik i størrelse og utforming som den gamle du har.

Det er veldig viktig, veldig, at filtermaterialet er som det skal i et filter. Det har alt å si.
Som eg skrev tidligere har jeg kjøpt blå svamp som han skar ut på dyrebutikken. Men det er derfor jeg lurer på om jeg har for mye filter i. Der er tre kammer som jeg viste på dyrebutikken. Han hadde ikke sett slike før, men han mente at jeg måtte ha svamp/filter i alle kammer. Men kan det bli hardt for pumpa å dra gjennom ca 20x20x5 cm svamp tilsammen?? Filteret/svampen er ren og ny....
Plussmedlem
Prøv å legg ut et bilde av hele filteret ditt du, kan være lettere å svare da...
Dette bildet er tatt fra nettet. Og sett ovenfra. Heile kassen er like lang som bred. Du ser tre kammer som er åpen mellom i bunn og topp. I kammeret til høyre sitter pumpa. I kammeret til venstre er flere hull som vannet kommer gjennom og inn videre til pumpa. Jeg har fyllt alle kammer med blå svamp...
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap