Aggresive geophagus brachybranchus

For en uke siden kjøpte jeg 5 Geophagus brachybranchus til mitt biotopakvarium på 460 litter. Fiskene er 12-15 cm og ser ut til å være kjønnsmodne. Jeg trodde de var fredlige fisk, men det virker ikke sådan, de er ganske aggressive over for hverandre og på lengre sikt tror jeg det ender med noen av dem kommer til skade. Karet er godt innrettet med svømmeplass og mange huler/gjemmesteder i røtter. Jeg tenkte at det akkurat kunne gå selv om karet mitt ikke er større enn 460 litter, nå overveier jeg å droppe prosjektet mitt med å få lek på dem, men tenkte jeg først ville høre her om det er noen som kjenner til disse fiskene?

Vannverdiene er ph 6,5 og Gh 3. Temperaturen er 28 C.
Er det naturlig at de slåss så mye eller har det å gjøre med at det ikke er nok plass?
Er det evt. noen som har interesse i å bytte med noen andre jordspisere eller Sør Amerikanske ciklider?
Inaktiv bruker
Med så "mange" store fisk i et så pass lite kar kan det fort bli litt krangling om plassene. Disse blir ganske store og 460 Liter blir nok for lite for 5 stk.
Ett par med ho og han hadde nok fungert bedre i et lite kar.
Husk, ciklider krever terretorium når de blir kjønnsmodne, og da blir det slossing når det ikke er stor nok avstand til naboen(e).
Hei Bollo
Ja jeg tenkte nok det var det som er problemet. Jeg takker for svaret dit.
Tror jeg hellere vil finne noen andre ciklider isteden for å ha mindre enn 5, tror det blir for lite når det er under 5 individer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap