Noen som har erfaring med aquafarm self cleaning fish tank?

Noen som har erfaring med Aquafarm Self Cleaning fish tank? Jeg ønsker å kjøpe et nemlig, men vet ikke helt om det er noe sant at den klarer seg selv hvis man har f.eks en snegle og en kampfisk der og at det eneste man trenger å gjøre er å mate fisken og snegla. OG trenger man fortsatt å la akvariet stå i en uke eller to for å la bakteriene komme til filteret?
Ehhh....den eneste forskjellen jeg kan se mellom dette og et "vanlig" akvarium er at plantene står oppå vannet i stedet for nedi. Riktignok elimineres de problemer man eventuelt måtte ha med å dyrke undervannsplanter, men jeg syns nå et akvarium ser trist ut uten planter. Finner ikke noe om lys i dette oppsettet ?

I teorien er det fullt mulig å drive et akvarium uten filter, slik at plantene forbruker avfallsstoffene som produseres (dette er jo hva som skjer i en "vanlig" tank også). I praksis er det ikke fullt så enkelt å være uten filter og vannbytter, og jeg tror heller ikke 1 stakkars betta kan holde liv i så mange planter over tid. Men hvis du er ute etter en nanotank og har late tilbøyeligheter kan du jo teste det ut...
Hei.
Hvordan har det gått med aquafarm? Og hvor kjøpte du den ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap