Kuhlii-ål og ancistrus

Sønnen min har et akvarium på 55 liter, og vi har kjøpt en kuhlii-ål. Nå ser jeg at den skal svømme i stim, men vi vil gjerne ha en malle også. Er det noen som vet om det blir for mye med et par maller og en stim med kuhlii-ål?
Det går nok helt fint skal du se, så lenge dette er en liten malletype.
Takk, takk. Da får den få noen venner
Du kunne hatt 4-5 otocinclus istedet siden disse også spiser alger og kanskje en stim på 10-15 jordbær rasbora som er en liten nano fisk.
Dette hadde farget fint opp da
Men ikke alt oppi på engang da.. Noen dager imellom hver gruppe..
Gutten vil ha kardinaltetra, vi tenkte 6-8 av dem. Blir det ikke mange med 10-15?

Tja ikke så ille det, men neontetra som er nesten like i utseende bare litt mindre, kan du ha rundt tyve stykk av. Men ikke kjøp alle på en gang. Del opp i 2 til 3 ganger så du ikke overbelaster filteret og får nitritt topp som dreper fisken..
Det som er med nanofisk er at de er mindre, så de passer i mindre akvarie og du kan ha større gruppe Og gjerne med noen reker i morsomme farger Men det går også ann med neon/kardinal tetra..
Oj, kan man ha så mange fisker i et så lite akvarium? Jeg forberedte sønnen min på maks ti. Vi tar innsettingen veldig sakte og måler vannkvaliteten noen uker. Tusen takk for svar!
Inaktiv bruker
Dinnaz
Tja ikke så ille det, men neontetra som er nesten like i utseende bare litt mindre, kan du ha rundt tyve stykk av.

20 stk i 55L ? Overkill!

Ciklida
Oj, kan man ha så mange fisker i et så lite akvarium?

8-10 er nok i massevis, med så lite kar.
Paracheirodon simulans som er en blå neontetra blir MAX 3,5cm.......
Det burde gå bra...
Boraras Naevus eller jorbær rasbora blir knapt 1 cm.....
Det burde gå bra...

Du Bollo... Moutain skrev her tidligere:
Jeg er imponert over dine kunnskaper. I 100 innlegg på en mnd. har du svart på "alt og alle", tydeligvis sitter du inne med nær ubegrensede kunnskaper om akvaristikk, nært opp til facit!

Du har søren meg faciten på alt du...
Tydelig der du "popper" inn overalt synsende og bedrevitende....
Du......du burde endre brukeren din til Orakelet...
Det ville jeg ha gjort viss jeg satt inne med såpass mye kunnskap!!!

Inaktiv bruker
Dinnaz
Du Bollo... Moutain skrev her tidligere: Jeg er imponert over dine kunnskaper. I 100 innlegg på en mnd. har du svart på "alt og alle", tydeligvis sitter du inne med nær ubegrensede kunnskaper om akvaristikk, nært opp til facit! Du har søren meg faciten på alt du... Tydelig der du "popper" inn overalt synsende og bedrevitende.... Du......du burde endre brukeren din til Orakelet... Det ville jeg ha gjort viss jeg satt inne med såpass mye kunnskap!!!
Dette minner meg mer om et barnslig personangrep fra en snørrhvalp med mangel på egen kunskap og erfaring. At andre ikke kan svare for seg og at jeg prøver å hjelpe andre og blir mobbet for dette er helt på tryne. Vi snakker takknemmelighet ja..
Slike spydige, frekke og usakelig kommentarer mener jeg det bør bli slutt på, det får ikke akkurat folk til å ønske å være her!
Men om det er slik dere ønsker det så skal jeg forlate dette forum og slutte å dele og hjepe andre!

Til Ciklida, beklager det lite relevante svaret på denne posten, du må nok velge selv, høre på Guttungen Dinnaz, noen andre eller meg.
Denne "snørrvalpen/guttungen er 1975 modell, gift og har 2 herlige barn
He he, kritikk liker du ikke nei
Du har en veldig direkte måte å "HJELPE" andre på.. Dine pedagogiske evner er helt overveldende..... unike faktisk
Mulig denne "snørrvalpen" er spydig/frekk med lille deg, men usakelig.... nei tror ikke det.
Men furtingen din Bollo... den er usakelig..
Inaktiv bruker
Da er det faktisk på tide å oppføre seg som en 75 modell.
Kritikk tåler jeg, men å dra det inn å ødelegge andre sine innlegg er feigt.
Om du virkelig vil gi meg kritikk og være spydig får du heller lage en egen tråd om det eller sende meg en E-mail.
Så her skal man liksom gå rundt grøten, gjøre det tungvindt og så mildt som mulig, og mest mulig forvirrende, kun fordi enkelte ikke takler at andre svarer?..
Om du ikke er usakkelig, så må du gjærne sende meg en E-mail med saklige eksempel.
Skjønner ikke problemet ditt som gjør at du må rakke ned på andre fordi dem gir bedre tips enn deg.. Det må være både trist og frustrerende for lille deg at andre også har meninger, kunskap og uttrykker dette mer markant enn deg.
Det er helt klart synd på deg, du som ikke har bedre å gjøre enn å rakke ned på andre ja. Huff for en slitsom hverdag..

Er det flere som vil klage på meg? Send meg heller en E-mail enn å poste det på andre andre folks innlegg og tråder! Hvis dere har baller nok til det da?

Igjen, Beklager Ciklida, for at enkelte mennesker må ødelegge tråden din.
Bollo
Dette minner meg mer om et barnslig personangrep fra en snørrhvalp med mangel på egen kunskap og erfaring.

Vil bare minne deg på Bollo, om at regelverket for innlegg på forumet også gjelder for deg!
Det går fint an å melde fra til moderatorene om at du mener innlegget bør slettes. I steden øser du ut frustrasjon, "eder og galle" som langt overskrider det innlegget du selv føler krenkende.

Dersom du skal nå frem til forumsmedlemmene med kunnskapene dine, nye som gamle er ikke ukvemsord veien å gå. Husk du blir "bedømt" etter innleggene og ikke etter alle de 1000 l. som er ført opp i profilen.

Vil også minne deg på at dine ukvemsord, eder og galle ikke utløses i din egen tråd, slik at du også er med på å ødelegge tråden. Men - jeg er helt sikker på at Ciklida ikke får noen varige mèn av denne lille diskusjonen.

Jeg kan gjerne gi deg et råd på vegen. Som middels akvarist (Karakteristikk av meg selv) samt alle nybegynnere, og andre kunnskapstørste akvarister, ville vi nok lettere kunne tilegne oss din ekspertise, dersom du "jekker" deg et hakk eller to ned!

- Tore -
Igrunn sa er det vel kun deg Bollo som jeg har "rakket" ned på, så du trenger ikke syns synd på meg.. Og det er ikke fordi du gir bedre tips enn meg. Du har nok mer erfaring enn meg og det er mye kunnskap i innleggene dine uten tvil, men fremstillingen din av kunnskap er ofte skremmende.
Du skriver ofte nedlatende til folk som du da fremstiller som idioter....
Og at du ikke ser dette, er mer skremmende faktisk..
Du er en ubehøvlet råtass!!!!!
Jeg har vært saklig hele tiden jeg Bollo, og du tåler fortsatt ikke kritikk he he.

Bra innlegg Mountain
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap