Coryene på Berget (side 9)

Ja, nydelig fisk! Får se om jeg kanskje finner en litt mer nybegynner betta

Blir nok noen nye bilder i tråden min snart..
Gratulerer med oppsatt kar, Silver! Det blir kaotisk og fint, hehe!
Takk for det, Kuledrøm...og værre skal det bli
Du må ihvertfall få deg P. linkei, den har så nydelige prikker på finnene!
Ikke bare bra å kjøpe relativt billig måleutstyr fra Asia, nei. Både pH-meteret og ORP-meteret drifter alt for mye under målinger. Etter mye om og men fant jeg en del info rundt dette, og slikt kommer ofte av at elektoden(e) har vært tørre lenge. Så da blandet jeg en pH7 bufferløsning vha. KH2PO4 og NaOH, så nå står begge de to til bløting i bufferløsning. TDS-måleren har vært helt fin, så den får slippe foreløpig.

Vannbyttedag i dag, med full pakke (planteklipp, ruteskraping, slamsuging etc.) De to eksemlarene av Crinum calamistratum har blitt så digre..."bladene" er bortimot meteren lange, og sitter så tett at det stenger lys ute. Så da gikk jeg til med plantesaksa og fjernet sikkert 10 blader fra hver, men enda er de tette..

[External Image]
Blå bakgrunn ...
Blå bakgrunn gjorde seg veldig bra. Har tenkt å bytte ut folie med ensfarget bakgrunn, og har tenkt på svart, men den blå der var kjempefin. Malt rett på glasset?

Annerledes plante det der ja.
Neida, det er ikke malt på...dette er cling-film.
Den Crinumen fortjener et egennavn: Dr. Otto Gunther Octavius!
Da får det bli Doc Ock ! Selv om det vel er meg som er 'the mad scientist'
Ahaaa, det er vel egentlig du som er Doc Ock! Ser for meg at du setter Crinumen på ryggen...

Med hilsen en mildt sagt ukonsentrert scientist... Det er så ufattelig kjedelig å drive med litteraturstudium!! Ha en god dag!
Det hadde virkelig vært en grønn løsning

Litteraturstudium hørtes ikke fristende ut. Her slappes det av etter en 13-timers dag med intens konsentrasjon og installasjon av RealVision ENB i Skyrim Skyrim (min virkelighetsflukt når jeg får ånden over meg)

En god dag til deg også, fra godstolen/tekoppen !
Egg...
Surrer rundt akvariene i formiddag, og får brått se at noen har lagt egg på glasset i mallekaret. Syns det ser ut som cory-egg ?? Disse er ca. 1.5mm store, og det er 12 stykker. Har ikke sett noen lek, annet enn at Nannostomus mortenthaleri holder på etter hvert vannbytte...men de legger da ikke egg på glasset tror jeg. Ellers er det bare SAE i karet, og dem er det ikke. Så det må enten være Corydoras fowleri eller Scleromystax CW-038...aner ikke

[External Image]

Eggene sitter der enda, minus noen som nannostomusene stjal. Det ser ikke ut til at de mugner...så jeg ser det an ihvertfall en dag til før jeg eventuelt tar dem ut.

Nye clip-on lys er bestilt i dag, så får vi håpe det går bedre med disse enn den forrige sendingen som bare forsvant. Ebay ga meg iallfall pengene tilbake.

Sånn ser Brakka ut nå...rene kaosborgen

[External Image]

[External Image]


[External Image]
For en fin jungel! Kaos - ja, men flott likevel. Får til alt, du! Hva er status med lakriser nå? Du sa du sitter og venter - har du bestemt deg for arter nå, eller skulle de få inn flere som du skal velge blant?

Så artig med cory-egg! Krysser fingre for at eggene klekker og blir til småttiser
Det er veldig "tørke" på Akvarielageret, Akvarieteknik og Imazo. Og siden Thor ikke kan følge opp hva han lover, har jeg begynt å dra i andre tråder. Min ridder-i-skinnende-rustning (TomC) kan muligens få tak i fisk fra Frankrike via England, så jeg har lagt inn ønske om P. linkei og deissneri derfra. Vet ikke enda om det går i boks...i så fall blir det neste måned. Ellers får jeg bruke min oppdretter-kontakt i Danmark. Tålmodighet er en dyd...jeg får bare leke med kaosborgen så lenge..

Forrige vannbytte byttet jeg fra Eheim 2222 til Eheim eXperience 350 i 120-literen. Det medførte naturlig nok en bra økning i strømmen i overflatelaget. Coryer, brochiser og scleromystax merket nok fint lite, men furcatusene...himmel og hav ! De er helt ville og har det tydeligvis kjempemoro i strømmen Blir sliten bare av å se på dem, jeg...
Lurer på hva det var i kranvannet i dag ? Etter vannbytte i Mallekaret har alle gått bananas. Fowleri lar seg til og med oppvarte av Scleromystax...ehhh ? Til og med SAE'ne holder på med "risting og klining". De eneste som ikke deltar er nannostomusene...de har funnet ut at eggrøving er mye mer lukrativt Skal det bli noe avkom her, må nok nannoene ut av karet.

[External Image]
Jøss, så artig da! Er de våryre, kanskje?
Ja, det må være noe sånt ! Det går over stokk og stein her, snodig å se på hunnene som suser rundt med egg mellom finnene og ikke får bestemt seg for hvor de skal festes
Men å få tak i Nannostomusene blir nok ikke lett...

Hvordan ser det ut med nykomlingene hos deg ?
Ikke helt max, se tråden min.

Hvilket kar skal du forvise nannoene til?
De kan godt gå i 120-literen, det er ikke noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap