Trenger jeg varmekolbe?

Jeg har et kar på 55 liter, og kun en kampfisk og en eplesnegle.
Den gamle varmekolben er ødelagt,men uten varmekolbe er temeraturen likevel 25 grader, så er det nødvendig med en ny? Kan kampfisken klare seg uten?

Det holder jo med 25 grader så lenge temperaturen ikke svinger. Men er det 25 grader på natta også? Og om vinteren? Og når du lufter? Det er det du må vurdere.
Hvis akvariet står i stuen med en varmepumpe i drift og stabil temp så går det bra...
Mine kar står i en stue med varmepumpe og bruker ikke varmekolber i det hele tatt utenom ved yngel.... Men har kolber til alle kar for sikkerhetsskyld da Temp 24-26'C
Takk for svar Jeg tror det går bra uten kolbe temperaturen svinger ikke så mye, men hvis det blir veldig kaldt på vinteren kjøper jeg en varmekolbe.
Men hva er er en varmepumpe?
Inaktiv bruker
varmepumpe er en luftpumpe som står på veggen og blåser varm eller/og kald luft i huset.

Om det blir for kaldt i vinter så kan det allerede være for seint. Er bedre å ha en kolbe før det blir for kaldt, enn etter at det allerede er for kaldt.
Min panasonic holder jevn temp inne vinter som sommer og gjort det flere år, men et poeng er om pumpen slutter å virke når du er borte så er det et problem... men jeg får alarm på tlf hvis temp'n i stua faller så føler meg trygg..Og har brødre som naboer med utdelt husnøkkel. Men uansett godt poeng Bollo, så varmekolbe må du ha nå Hang..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap