Reker for 18 liter.

Er ganske ny som hobbyakvarist, har gått smådyrsfag på videregående men kan vell innrømme at jeg ikke fulgte så alt for godt med i akvarietimene. Nå har jeg flyttet på hybel og har et stort ønske om å skaffe meg akvarie, siden hybelen ikke er så stor tenker jeg gå til anskaffelse av et 18-20 liters akvarie, hadde noen sånne på skolen med reker i, og reker er noe som egentlig fasinerer meg litt.
Lurer på hvilke reker som er enkle og få til som nybegynner.
og gode nettsteder for å kjøpe 18-20 liters akvarier!

på forhånd takk for tilbakemeldinger!
Plussmedlem
I Bergen har du jo flere gode akvariebutikker og mange dyktige akvarister..
Brukte kar finner du billig her på rubrikkdelen, eller på Finn. En grei inngang til hobbyen det.
Reker går fint å sende, så der har du brått enda større muligheter.
Kirsebær, rød Sakura, Orange Sakura, svart Sakura, gul sakura, blue jelly, rili... Mulighetene er mange.
Hør med Lars Jamne (Akvafarmen, Bergen), Tommy Tran (Stavanger),
Sølvi Gullaksen (Bergen), Turnips (Bergen) og Kaja (sender) Alle disse har reker for salg....
Alt av Neocaridina reker er lett å både holde og oppdrette. Husk å kun ha en sort per akvarie da disse krysser seg siden de er samme art, men kun i fremavlete fargevarianter. Begyn med 10 reker per 18-20 liters kar og etter en liten stund vil du se at de allerede har formert seg.

De fleste sjapper her i Bergen har ferdige 20 liters nano-kit til rett under tusenlappen, men ikke alle disse har egnete filter for reker selv om både produsent og butikk mener det. Det beste for små rekeakvarier er [URL=http://www.ebay.com/itm/291229228410 ]svampfilter[/URL] drevet av en luftpumpe (Schego Optimal og Eheim sine med 2 uttak kan anbefales, driftsikre og stillegående). Rekefiltrene får du billig på eBay, ikke kjøp i butikk om de tilbyr Hobby/Elite sine da de støyer stort sett uansett hvilken luftpumpe du kobler på.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap