Lekkasje

Jeg har hatt 180 liter akvarie i snart 2 år, og det har vært opp og nedturer...Nå er det en del av fiskene som har dødd uten at noen skjønner hva som er galt. Vannet er fint og plantene trives. Så nå var jeg optimistisk igjen Problemet nå er at det er en ørliten lekkasje i det ene hjørnet. Over noen timer blir tørkepapiret vått som ligger rundt hjørnet. Da er spørsmålet: Kan det være slik , eller må jeg bytte kar? Da er jeg redd jeg gir opp...

Hilde
Inaktiv bruker
Du bør dessverre fikse karet eller bytte kar. Om det først er en liten lekkasje, kan den fort bli større, da karet allerede er svekket på det punktet.

"mystisk" Fiskedød kan ha noe med rutiner å gjøre, som f.eks. Rensing av filter, hvordan man gjør vannbytte, om filter er godt og riktig innkjørt, om utrsyr som bøtter kun brukes til akvariet osv.
Da er jeg redd jeg må gi opp. Har ikke råd til nytt kar, og det er vel ikke lett å fikse?
Hva gjør jeg når jeg skal avvikle? Skal jeg selge fiskene/utstyr til dyrebutikk eller privat? Uff, nå ble jeg lei meg
Inaktiv bruker
Det er ingen heksekunst å fikse, men det krever at fisk har en plass å være i minimum en uke, du må tømme karet fjerne silikonen og legge ny, så må dette tørke.
Det finnes mange billige brukte kar der ute, så jeg synes ikke du skal gi opp så lett.
Men om du gjør det så er det lurt å selge eller gi bort fisken for seg selv og selge karet som et repobjekt.
Tror jeg gir meg.
Hvor lang tid har jeg på meg? Må jeg tømme det i dag, og kan jeg annonsere her, eller på Finn? Nå er jeg redd hele karet sprekker med påfølgenede katastrofe!

Inaktiv bruker
Det er vanskelig å si, men ville fått dem ut asap. Det blor fort dyrt om du får masse vann utover gulv.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap