Hva har jeg kjøpt?

Var i butikken idag, skulle ha meg algespiser. Fikk med meg 2 av disse hjem. Dama på butikken sa det var "en slags ancistrus". Jøss tenkte jeg, det var konkret :-p Hvem er det, tro?
Inaktiv bruker
Huff. Ett råd, IKKE hør på henne mer, dette er ikke en ancistrus, riktignok finnes det mellom 70 og 80 ancistrus typer, men dette tør jeg gjettte er en L104, ihvertfall nært beslekted.
Men ganske sikker på at det er rett, den bøele fargen pga. Stress grunnet flytting i nytt kar.
Helt enig med Bollo her. Mye dårlig kunnskap ute å går i fiskebutikkene desverre...
Som Bollo skriver L-104 Panaqolus maccus eller klovne pleco..
Har 2 stk selv og ligner veldig, bare litt sterkere i fargen
Bollo
Huff. Ett råd, IKKE hør på henne mer, dette er ikke en ancistrus, riktignok finnes det mellom 70 og 80 ancistrus typer, men dette tør jeg gjettte er en [URLBLOCK1], ihvertfall nært beslekted. Men ganske sikker på at det er rett, den bøele fargen pga. Stress grunnet flytting i nytt kar.

Flotters! Ligner bra.

Men da har jeg kjøpt 2 algespisere som slett ikke spiser alger ;-D Haha.. Det positive er at de iallefall ikke er et problem ifht størrelse og div vannverdier. Så de blir vel boende
Joda, de spiser alger til en viss grad.. Men dette er en ekte trespiser så du må ha minimum en rot i karet ditt.. Gjerne et par av forskjellig slag.. Denne arten trenger trerøtter for å fordøye maten sin..
Dinnaz
Joda, de spiser alger til en viss grad.. Men dette er en ekte trespiser så du må ha minimum en rot i karet ditt.. Gjerne et par av forskjellig slag.. Denne arten trenger trerøtter for å fordøye maten sin..

Har både ett par "vanlige" røtter, og ei sånn rot med masse greiner..
Okay.. Det burde holde vettu Pass på å ha masse gjemmeplasser da denne arten er veldig sky og er mest nattaktiv
Kan meddele at begge fiskene har fått betraktelig mer farge, både siden bildet, men og i forhold til på butikken faktisk. Har rikelig med gjemmeplasser i karet, både iform av røtter, steinhuler og mye plantevekst i bakkant. Liker karet når du må studere en stund for å oppdage fiskene, og du stadig ser nye.
Så bra Da trives de nok godt hos deg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap