Vann bak btn bakgrunn

Skal prøve med btn bakgrunn, og vil ikke lime det fast med silicone. Og blir jo vann bak. Hvordan sikrer jeg nok sirkulasjon der?
Inaktiv bruker
Kommer jo an på hvordan du limer det fast, om du drar silikon langs kantene, så det blir helt tett. Da trenger du ikke tenke på det.
Du kan også bruke det som en sump, med filter og pumpe bak.
Jeg vil ikke lime fast med silicone så blir vel den andre løsningen du nevner. Kan du beskrive den litt? Har både utvendig og innvendig pumpe jeg kan bruke.
Inaktiv bruker
Hvis du ikke skal lime den, hvordan har du da sett for deg at den skal sittefast?
Her er info på flere måter man kan installere bakgrunden. LINK
Mulig jeg får meg en overraskelse,. Men planen er/var:Har tilpasset den under øvre kant på juvelakvariet. Tanken var stein holdt den inntul nede. Bakgrunnen er i glassfiber, så er litt halvtung.
Inaktiv bruker
Tror nok du bør lime den, bør ikke festes med press, noe kan gi etter.
Og vips, enda mer og tenke på takk
Er ikke noe problem å silikonere den fast, det er helt vanlig å gjøre.
Heller ikke farlig om du får noe stillestående vann bak der, hvis jeg forstod deg riktig.
Men kan jo vurdere om du vil lage et bakrunnsfilter, det er effektivt og pent
Du forstod meg rett, det stilleståenge vannet jeg er bekymret for. Ønsker ikke og feste med silicon selvom jeg ser det er vanlig. Vil kunne flytte bakgrunnen for ikke helt usannsynlig med større Så ble nysgjerrig på bakgrunnsfilter, fremgangsmåte osv
Jeg så en på nettet et sted som holdt bakgrunnen på plass med 2 sugekopper på kortsidene med en fisketråd imellom.... Den blir ikke veldig synlig og holder bakrunnen på plass uten lim... Men tett blir det jo ikke..
Det var ett godt tips Dinnaz
Tja, forsøket verdt iallefall hvis du bare skal vurdere, men en permanent løsning er det vel ikke tror jeg
Da gjenstår det og finne utav bakgrunnsfilter
Der finnes det mange morsomme DIY (do it your selves) løsninger, så bare les og bli inspirert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap