Har fått mange babyer i akvarium! har noen spørsmål!

Hei der, må starte med å si att jeg hadde 3 av disse her :
http://www.google.no/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FAncistrus&h=0&w=0&tbnid=HYzQGtJrk0eNuM&zoom=1&tbnh=164&tbnw=308&docid=l1jmPphIuuVSyM&tbm=isch&ei=ja05VJ-NCoWrOqGRgdgP&ved=0CAQQsCUoAA

Jeg så tilfeldigvis oppe i akvariet nå før jeg slo av lyset i det, og jeg så væffall 10 ++ kjempe SMÅ skapninger, og da mener jeg små. mindre enn en neggelbit, og de er helt gjennomsiktig, kjeeeempe små,

Ser att det er en slik ''sugefisk'' da jeg ser fasongen på de, selv om de er små!

Men så lurer jeg, er det noen som har erfaring med slike ? evt hva jeg burde passepå ang Akvariet nå?

er det noe spess mat jeg burde ha neddi der? ( bortsett fra det jeg gir de voksne )

og her er enno ett spm! jeg skal flytte om 20 Dager, åsså lurer jeg på, hvor lenge tar det før de evt blir litt større, da de er i ett 100L Akvarium, og jeg synes ikke det blir rett å bare tømme akvariet , da jeg vill ikke ta livet av de små skapningene! så lurer på om de blir litt større, så det er lettere å se de? så jeg ikke tømmer noen av de i vasken når jeg må tømme akvariet!
Her (ganske langt nede på siden) står det litt om oppdrett av Ancistrus, lykke til med de små
Her ble det mange ''edits''

Men har sett litt på Google her, og ser flere som legger i eppler osv (i biter ) og agurker osv! er dette noe som burde gjøres? ( er ingen andre fisk enn disse i dette akvariet )
Rita A
[URLBLOCK1] (ganske langt nede på siden) står det litt om oppdrett av Ancistrus, lykke til med de små :)


Tusen takk! da fikk jeg masse info her! går til innkjøp av salatblar i morgen gitt
Damien Johansen
og her er enno ett spm! jeg skal flytte om 20 Dager, åsså lurer jeg på, hvor lenge tar det før de evt blir litt større, da de er i ett 100L Akvarium, og jeg synes ikke det blir rett å bare tømme akvariet , da jeg vill ikke ta livet av de små skapningene! så lurer på om de blir litt større, så det er lettere å se de? så jeg ikke tømmer noen av de i vasken når jeg må tømme akvariet!

Dette blir nok særs vanskelig om 20 dager er jeg redd.. De tåler ikke all verdens når de er så små, så du får være veldig forsiktig da
Når du frakter fisken ved flytting, så hold fisken i brukt akvarievann..
Hvis du har et hangup filter, så hold dette i samme vannet som ancistrusene så du holder liv i bakteriekulturen i filteret ditt..
Hvis du har lang vei å flytte så filteret er uten sirkulasjon mer enn 1,5 timer, så får du kjøpt 12v-220v omformer til bil... Bøtte med lokk anbefales for fiskforflyttning
Lykke til med småtrollene
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap