Kampfiskene (side 2)

Hei igjen!
Det har vært lite oppdatering fra min side, desverre!
I går kunne jeg begynne å se antydninger til halefinne og finner på kroppen til yngelen, de vokser raskt og noen av dem har allerede begynnt å vise personligheter. Det er en liten rakker som skiller seg veldig ut, det er den største.. Når det kommer til matveien så jager den de andre vekk fra maten slik at den skal få all maten. Selvfølgelig tilsetter jeg mat til dem flere plasser i akvariet slik at alle skal få i seg mat, men den er en skikkelig rakker
Jeg har også hatt mitt første vannbytte i akvariet, og det ser ut til å ha godt fint, kan ikke se at noen har falt fra så langt
Jeg fôrer den for øyeblikket på artemia og flytende eggeplomme. Fra og med i morgen eller torsdag skal de få smaken på microorm
Oppdatering og bilder kommer!
06.11.2014 - klekkeri
Heisann, 2 dager siden sist nå
Jeg tenkte å dele med dere hva jeg har kommet frem til! Jeg telte ynglene i går og fant ut at der er 41 små, ihvertfall som jeg kunne se.. kan jo hende noen gjemte seg blandt flyteplantene
Det er ganske mange det, så jeg har bestemt meg for at når de begynner å bli større og lettere å se, så skal jeg plukke ut de minste og de svakeste.. Jeg vil helst bare ha de sterkeste og største fiskene så jeg må desverre gjøre det slik. Det blir trist, men siden det uansett er så mange så er det umulig å knytte seg til alle uansett!
Idag satte jeg opp enda et artemia klekkeri, så nå har jeg to stykker gående og det betyr mer mat til yngelen. Idag skal de få sitt første måltid med microorm, så det blir gøy å se hva de syntes om det
Oppdatering og bilder kommer!
10.11.2014 - 2 uker gamle
Heisann!
Idag er yngelen hele 2 uker gamle og de begynner virkelig å se ut som fisk! De har fått tydlige finner og de største begynner også å få kroppsformen til kampfisken.
Idag fant jeg desverre den første yngelen død, utrolig trist.. men jeg har sett det på den de siste dagene siden den var utrolig mye mindre enn de andre og rakk ikke til maten før de største kom og jaget den vekk. Men jeg er utrolig overrasket over at det har gått så bra som det har gjort, med bare et dødsfall sitter jeg enda med 40 yngler om jeg ikke har telt feil
Jeg skal komme med bilder til dere når yngelen blir litt større. Har et dårlig kamera som jeg desverre ikke kan zoome så langt inn på :P
3 uke gamle - blå
Heisann, 1 uke siden sist oppdatering!
Idag er yngelen hele 3 uker og det føles som det var i går dem klekket, tiden flyr jo fra meg når jeg har det så gøy
Idag tenkte jeg å dele bilder med dere! Noen av yngelen har virkelig begynt å få farge nå! Sitter enda med 40 unger, og har enda bare hatt 1 frafall.. noe jeg er veldig fornøyd med
Utrolig spennende og følge med på tråden din, spesielt da dette er noe jeg har lyst til å prøve meg på selv en gang. Elsker at du har så mange bilder!

Ser at du skriver at du har kontakt med 3 oppdrettere i Norge, er det noen av disse som driver med og eller selger Halfmoon? Og vet du hvor i landet disse holder til? Ønsker meg veldig noen Halfmoon hunner, da jeg kun har funnet hanner i butikker i nærheten :P
Hei!
Tusen takk, så gøy å høre at du liker oppdateringene mine og bildene mine
Desverre er det ingen av oppdretterne jeg snakker med som avler på halfmoon, men jeg kommer selv til å ha et kull med ren halfmoon i løpet av neste år
2 frafall?
Idag våknet jeg til et trist syn! En av yngelen var desverre død, og den ene ligger nå og kjemper. Jeg har puttet den i egen beholder og tilsatt aquasafe i vannet, så får jeg bare vente å se om den greier seg. Den svømmer av og til opp til overflaten for å hente luft, men så seiler den ned til bunnen igjen og ligger bare å svirrer
Jeg får bare krysse fingrene for at jeg slipper å miste flere, selv om jeg har vært utrolig heldig til nå og bare misten 2/3 på 4 uker
4 uker og 2 dager
Idag er yngelen 4 uker og 2 dager gamle og jeg fikk knipset noen bilder av dem sm jeg tenkte å dele med dere
Den største :)
Her er den største av ynglene, de blir hel 5 uker på mandag
5 uker gamle idag!
Idag er yngelen blitt hele 5 uker, jippi !!
Utrolig gøy å spennede å komme så langt første gang!!!
Kult å se at flere begynner å få farger! Den blå var jo helt fantastisk fin!
Ja, det er kjempegøy Stort sett alle har passert 1 cm nå, de største er vell 1,5 cm så det begynner å bli str på dem også Den blå/grønn har jeg planer om å beholde uansett om det er en gutt eller en jente
7 uker gammel
I morgen er ynglene 7 uker gamle og begynner å bli store å fine. De største er mellom 2,5-2,8 cm store nå Skal snart begynne å skille på kjønn osv nå
Virkelig spennende å følge med på bildene dine, nå er di jo blitt svært så flotte!
Tusen takk for det Viss du vil følge dem videre så kan du blir med i gruppen min "Linn's Kampfisker" på facebook
https://www.facebook.com/groups/1515303542085224/
Hanner til salgs
Dette er 3 av hannene som er klare for salg fra midten av januar
Fargeskifte!
Det er utrolig gøy å følge med på yngelen nå, de er 8 uker gamle nå og endrer seg utroliig mye fra dag til dag! Jeg legger ved noen bilder hvor dere kan se noen av ynglene som var svarte ende dagen, og når jeg sto opp andre dagen var den ene helt hvit og to andre er på god vei til å bli hvit
10 uker gamle
På mandag er ynglene hele 10 uker gamle og vokser mye enda Utrolig gøy å se hvor flotte de har blitt
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap