Fisk som ikke vil svømme

Hei!
Har ca 30 kardinal tetra, 10 rubin tetra,tre nigeriansk killi, 5 gullbarber og et par maller. Alle er veldig små så ikke plassen skal bli for liten.
Har et kar på 110 liter med en god del planter.
Plantene trives, har fått yngle flere ganger og det virker som om alt er ok i karet. Men all, absolutt all fisk svømmer bare helt nederst i karet.
Mallene er ok, det skjeønner jeg.
Men tetraene burde da i det minste holde seg i midten av karet, eller?????
Har bare hatt cikilder før og et selskapskar med tetra osv er nytt for min del.
Det er ingen sykdom i karet så langt jeg kan se, fiskene er fargefulle, ph måler viser godkjente verdier, vann blir byttet en gang i uken, har gjort alle slags tester og finner ikke noe feil med verdiene i det hele tatt.
Det eneste jeg lurer på er om pumpen er for kraftig.... ???
Har en utvendig fluval 250, samt en liten sirkulasjonspumpe.
Jeg har masse stein og "bakker/fjelltopper" i karet så vannstrømmen fra sirkulasjonspumpen blir brutt så fort den treffer nærmeste stein som ligger ca 15 cm unna. Plantene vil også bryte mye av strømmen.
Jeg setter pris på alle svar og tilbakemeldinger da dette er veldig frusterende for en nybegynner i plantekar/ selskapskar, i hvertfall siden jeg har stor suksess med cikilide karene jeg har hatt.
Mvh
Martin
Det jo bare å teste...skru av sirkulasjonspumpa og filteret en times tid, og se hva som skjer.
Martin Vik
Det eneste jeg lurer på er om pumpen er for kraftig.... ??? Har en utvendig fluval 250, samt en liten sirkulasjonspumpe.

Du trenger ikke sirkulasjonspumpe i tillegg til sirkulasjonen filteret gir i et såpass lite akvarium som 110 liter. Du skaper storm i et vannglass. Du kan trygt ta ut sirkulasjonspumpen. Det utvendige filteret skaper mer enn nok bevegelse på egenhånd

Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap