Bilder til plantebasen. (side 2)

1:egeria najas
2:Taxiphyllum barbieri
3:rotola walichii
Kjempebra, ja

Skal ordne med å legg inn disse plantene snart. Det er gode bilder, men litt mye støy på noen av dem. Prøv stativ, lav iso og laaang eksponeringstid så burde støyen bli merkbart mindre.
Bilde nr. 2 ser da ut som javamose. Har du lastet opp riktig bilde?

Cryptocoryne cordata er foreløpig lagt inn med ditt bilde. Vil gjerne ha bedre bilde etterhvert, og gjerne bedre bilder av de andre plantene også. Se tipsene ovenfor
Jeg ser at det finnes flere varianter av Cryptocoryne cordata. Vet du hvilken variant du har? Tropica har varianten C. cordata "blassii" i sitt sortiment.
håvard:hmm ja det er riktig bilde ogja det er javamose med det riktige latinnavnet vesicularia dubyania er nemlig feil hvis det hadde vært en i famielien vesicularia hadde den hatt kapsler noe denne ikke har.

derfor har den fått nytt navn Taxiphyllum (barbieri) (ekte undervannsmoser)


bjarne:trur det er en "rubin"

nye bilder kommer med engang jeg får fiksa pcen

har litt møke kamere iallefall til og ta bilder hehe sony dcr trv22
Googlet litt på Taxiphyllum og fant ut at du har helt rett. Da har vi alle lært endel nytt om egentlig Javamose. Når jeg får tid vil jeg gjøre det rett i plantebasen med denne mosen.
Nå er Javamosen på plass. Utrolig bra at vi kan få det riktig det som de andre har feil.

Her er profilen:


Det hadde vært kjempeflott om du hadde orket å beskrive planten og fyllt ut opplysningene.
Vesicularia dubyana ´Singapor Mose´
en side som jeg har lært mye nyttig av kjempebra jobb dere gjøt med dette forumet
Kjempelink

Der vil jeg tilbringe mye tid.
ludwigia glandulosa emersed
..............

...........

utrucularia gibba
rotola rotundifolia fotosyntese

rotola rotundifolia (indica)

limnophila aquatica
Myriophyllum mattogrossense

bacopa sp

limnophila sp "giant

ludwigia repens "rubin"


Alternanthera reineckii
vallisnaria spirilis "tiger" mutant "mini" og hemianthus callicthroides

rotola rotundifolia

limnphila aquatica blomst(ikke utsprunget)
pistia

rotola rotundifolia

egeria densa
hydroctyle laucephala fotosyntese
Håvard Støre Andresen
Nå er Javamosen på plass. Utrolig bra at vi kan få det riktig det som de andre har feil. Her er profilen: [URLBLOCK1] Det hadde vært kjempeflott om du hadde orket å beskrive planten og fyllt ut opplysningene.
hva med og bruke lim og klipp fra vesicularia dubyanan det passer jo perfekt med beskrivelsen
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap