eh, holger ? jeg savner en funksjonalitet

på af så kunne jeg huke av i min profil for at jeg alltid ville ha umiddelbart svar i min private mailkasse hvis det kom nye svar i en tråd jeg var involvert i.

er jeg blind eller er ikke denne muligheten her nå ?
Det er nok du som trenger nye briller altså ;-p

På din side kan du endre brukerinfo. Under forumprofilen har du følgende valg:
Ha "send epost ved svar på innlegg" huket av som standard: Ja - Nei

flirer.. oops... skylder på tidspunktet på døgnet
Plussmedlem
stina engerud
flirer.. oops... skylder på tidspunktet på døgnet ;)

Du er tilgitt...
Hvordan skrur jeg av igjen "send epost ved svar på innlegg"?
Prøvde denne funksjonaliteten og har etterpå fjernet dette valget i profilen. Likevel mottar jeg fremdeles e-poster.

Hvordan skrur jeg av og på denne funksjonen for individuelle tråder?
Det har tilbakevirkende kraft.... Desverre! Men du kan stoppe det ved å svare på hver enkelt e-post (altså bruke linken som sier at du ikke vil ha flere meldinger). Da vil dette fungere helt til du svarer i den aktuelle tråden igjen... Så må du slå av funksjonen etter dette. Sånn har det iallefall vært for meg...

Når du får mailen med lenken til det aktuelle svaret ligger det også en lenke der med en stoppe- funksjon
Re:
Du savner IKKE den funksjonen i det du krysser av for det med et uhell, og 150 mail fra AF kommer ramlende inn... Heh...

Ok, så var det snakk om 2 da, men uansett.
Aggi
Det har tilbakevirkende kraft.... Desverre! Men du kan stoppe det ved å svare på hver enkelt e-post (altså bruke linken som sier at du ikke vil ha flere meldinger). Da vil dette fungere helt til du svarer i den aktuelle tråden igjen... Så må du slå av funksjonen etter dette. Sånn har det iallefall vært for meg...

Må være noe sånt jeg har opplevd...

Denne funksjonen er jo grei å ha, men den bør kunne styres mer kontrollert. Valget i forumprofilen heter jo "Ha "send epost ved svar på innlegg" huket av som standard: ". Dette virker på meg som om det har vært tenkt at dette skal kunne skrues av og på for individuelle tråder, spørsmålet er bare hvordan? (eller kanskje det bare har blitt med tanken )

Når man svarer på et innlegg står det en linje nederst hvor man kan huke av får å få epost ang akkurat den aktuelle tråden.
MC Darup
Når man svarer på et innlegg står det en linje nederst hvor man kan huke av får å få epost ang akkurat den aktuelle tråden.

Det vet jeg, men her er det snakk om hvordan man skrur det av igjen
Jeg prøvde å forklare at eneste måten en kan stoppe et "abonement" som allerede er satt i gang, er å gå inn på e-postene og klikke på linken som følger etter denne teksten: "Klikk her for å stoppe flere eposter om denne tråden:"
Det første man blir blind på osv.
MC Darup
Når man svarer på et innlegg står det en linje nederst hvor man kan huke av får å få epost ang akkurat den aktuelle tråden.


Ser det nå, beklager min blindhet!

Man kan altså skru funksjonen på ved å skrive et innlegg og huke av "Send meg epost når noen svarer på innlegg i tråden" og man skrur den av ved å klikke på linken "Klikk her for å stoppe flere eposter om denne tråden:" i en tilsendt mail. Greit nok.
Poste kommentarer til andres kar..
Mens vi er inne på slike ting...:
Når man skriver en kommentar til et av de andre medlemmenes akvarium, så kan man også huke av at man vil ha svar når det kommer en ny kommentar til det karet. Men hvordan skrur man av det? (fullt mulig at det ligger rett foran nesa mi, men jeg har ikke sett det) Når man får kommentaren til mailen, så er det jo ikke noen sånn slå av link som kommer under... Skulle gjerne sett at man kunne skru av den funksjonen
Akkurat den funksjonen synes jeg er grei... Hvordan skal man ellers kunne vite om noen spør om ting ang. karet? Jeg driver iallefall ikke og sjekker mitt eget kar, bare sånn i tilfelle
At jeg får en mail når andre har skrevet en kommentar til et av mine kar, er bra - for da får jeg jo vite om det. Men når jeg skriver en kommentar til et av de andre medlemmenes kar, kan man huke av at man vil ha mail når det postes en ny kommentar til det karet. Sett at man har skrevet en kommentar til et annet kar - fått svar på det man lurer på, og ikke er så interessert i det karet lenger.. - da fortsetter man jo å få beskjed på mail når det kommer nye kommentarer (og når karet til stadighet får en ny kommentar, kan man bli litt lei..). Den fuksjonen skulle jeg ønske man kunne velge å skru av f.eks etter at man har fått svar på det man lurer på... Forklarte jeg det litt bedre denne gangen?
I mailen som varsler en ny kommentar, kan du "avbestille" flere kommentarer ved å klikke på den ene av de to blå linkene. Vips! - så får du ikke flere varslinger
Det gjelder når man får en mail om et nytt innlegg i en tråd - da får man to blå linker. Men når får en mail om en ny kommentar - får man bare én blå link, som viser profilen til karet. Man har derfor ingen mulighet til å avbestille det på den måten.... Føler jeg gnåler litt om det greine nå, ikke meningen det altså

Jeg har akkurat samme "problemet" som Hanne F, og vurderte faktisk å poste en tråd om dette rett før spørsmålet dukket opp i denne tråden. Det er ikke gøy å få bombardert innboksen med kommentarer man ikke har interesse av, og det finnes ikke en slik "avbestillingslink" i disse e-postene. Er det kanskje en annen måte man kan stoppe varsling av nye kommentarer, eller finnes ikke den funksjonen (ennå)?
Jeg savner riktig tabulator-rekkefølge når jeg skal fylle ut skjemafelt
Jeg benytter meg av å skrive hva annet jeg savner her, siden tråd-tittelen kanskje åpner for det 0
Når jeg skal fylle ut info i et skjemafelt, så er jeg vant til at man kan trykke enter, og så er infoen lagret... Men når man skal fylle ut opplysninger om karet sitt, så blir man kastet ut av siden uten at det blir lagret, dersom man trykker enter...
Det hender at sånne nerder som meg bare bruker tastatur, og ikke mus (særlig når den trådløse musa går tom for batteri) ;P
Skjønner folk hva jeg snakker om her, eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap