Lysrør jewel 450

Har handlet et brukt Jewel 450 og tenkte sette inn nye lysrør. Det er plass til 4 stk 54w. Er ikke reflektorer. Hvilke av de tre som Jewel leverer burde jeg handle inn?
Skal sette opp et selskapskar med blandet fisk og forhåpentlig godt med planter.
Er Jewel sine rør ok eller lønner det seg å bygge om til andre T5 rør som muligens er mer kurante? -
Lysrør
Er flere som lager rør til juwel enn bare juwel.
Man har foreksempel Sylvania og Arcadia som alternativ (sikkert andre også), men det er disse eg har sett i butikk.
Ellers har jo man f.eks juwel sitt plantelys Color og Day-light
japps jeg vet, men det jeg lurer på er hvilken sammensetning jeg bør bruke i et selskapskar?
Kommer jo litt an på hva du liker - men jeg handlet inn en del rør av 3 typer: Day, Colour og Nature. Har testet litt og ble mest fornøyd med 2 stk Colour og 2 stk Day. I mitt selskapskar, Rio 300 med 4x54W.

Men skaff også Juwels reflektorer, det hjelper bra på mengden lys ned i akvariet. Rør og reflektorer fåes billig på for eksempel Aquaristikshop.
Spock
Spock sitt valg høres fint ut i mine ører.
Hadde nok selv gått for Arcadia eller Sylvania planterør bak og muligens juwel Day i front. Men som nevnt. En smaks sak. Kan jo prøve og se hvordan du selv liker det. Feks planter, dagslys rør, plantelys og avslutte med dagslys rør. Hadde iallefall ikkje giddet og bygge om når andre produsenter lager rør også.

Har blitt anbefalt Sylvania Grolux fra flere hold. Så kan jo vurderes det også.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap