Nattlys??

Søkte litt på nattlys her inne og fant endel om det. Vurderer å legge inn dette uten at jeg fikk noe svar på hvor "heldig" det er for karet.
Det er jo mye led som finnes nå og disse ledlistene som kan styres både med styrke og farge må jo være fine? Fks Biltema sin : http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/LED/LED-list-3-stk-RGB-463027/

Hadde vært fint med noen meninger for eller mot nattbelysning
Det er for mange mest for det dekorative, og det blir svært pent med et svakt blått lys som imiterer månen. Skadelig er det vel ikke, men ledlyset må ikke være for sterkt..
Men fisken trives godt i mørket den, og klarer seg fint i vill tillstand når det er overskyet og natt så hvorfor ikke i akvariet??
Men har selv et lite lys på i stuen så det ikke blir stokkmørkt..
Selvsagt må du ha nattlys! Men man velger som regel blå/lilla - og kaller det for Moonlight. Søk her på forumet om det. Finnes masse billige varianter å få tak i på Ebay - bare sørg for at lampene/led-listene er waterproof.

Jeg har slike lys i alle mine kar på timer - som går på når hovedlyset går av. I tillegg har jeg et rødt led lys inne en sunken piratskute i et kar, som gjør at det gløder rødt inne i vraket, ser utrolig kult ut.

Her er et annet kar med Moonlight og grønn led i en gammel dykkerhjelm:

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap